هوش مصنوعی در خودروهای بی ام و

خودرو بی ام و-کاماپرس
ژیوار

با داغ شدن بازار هوش مصنوعی، این فناوری وارد صنعت خودروسازی نیز شده و تغییرات گسترده‌ای در آن به وجود آورده است. شرکت بی ام و از سال 2018 از برنامه‌های مختلف هوش مصنوعی در تولید محصولات خود استفاده می‌کند. استفاده از این تکنولوژی در صنعت خودروسازی باعث شده که تعمیرات بی ام و با توجه به سیستم عیب‌یابی هوشمند، ساده‌تر شود و تجربه متفاوتی از رانندگی برای کاربران به وجود آورد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی موارد استفاده هوش مصنوعی در خودروهای بی ام و پرداخته است.

کاربرد هوش مصنوعی در تحقیق و توسعه شرکت بی ام و

بخش تحقیق و توسعه شرکت بی ام و، یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت انرژی خودرو ایجاد کرده است. با توجه به اینکه یک خودرو در بخش‌های مختلف گرمایش صندلی، سیستم تهویه هوا و سایر قسمت‌ها انرژی زیادی مصرف می‌کند، میزان مصرف مورد بررسی قرار می‌گیرد. این سیستم، رفتار کاربر و اطلاعات مسیر را در نظر می‌گیرد و با توجه به آن، انرژی خودرو را تا حد امکان به طور موثر مطابق با نیازهای راننده و الگوی مصرف انرژی تنظیم می‌کند. صرفه‌جویی در انرژی نیز باعث کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و بهبود عملکرد خودرو می‌شود.

کارخانه بی ام و در نظر دارد که پردازش صورتی را به سنسور هوش مصنوعی اضافه کند. این قابلیت به رانندگان کمک می‌کند که بر محیط نظارت داشته باشند.

هوش مصنوعی در خودروهای بی ام و

شرکت خودروسازی بی ام و به دلیل استفاده همه جانبه از هوش مصنوعی، برنده کانکتد کار و پایونیر اواردز در سال 2020 شد. در تولید جدیدترین سری بی ام و یعنی سری 8 گرن کوپه از هوش مصنوعی برای رنگ‌آمیزی نمای بیرونی این خودرو استفاده شده است.

دریان سفر امید

همچنین برنامه هوش مصنوعی برای بررسی هر نوع نقص در تولیدات استفاده می‌شود. به عنوان مثال، از هوش مصنوعی برای ارزیابی مداوم اجزای سازنده در جریان تولید استفاده می‌شود و آن‌ها را در چند میلی‎‌ثانیه با صدها تصویر دیگر مقایسه می‌کند؛ در نتیجه با استفاده از هوش مصنوعی در تولید خودروهای این کارخانه می‌توان بررسی کرد که آیا همه قطعات در مکان مورد نظر نصب شده‌اند یا خیر؟ در بازرسی نهایی، یک برنامه هوش مصنوعی، تصویر خودروی تولید شده را با خودروی سفارشی مد نظر مقایسه می‌کند.

علاوه بر این موارد، هوش مصنوعی می‌تواند در کنترل دقیق‌تر عملکرد تجهیزات حساس خودرو کاربرد ویژه‌ای داشته باشد. برای مثال، در صورت افزایش سطح گرد و غبار در یک بازه زمانی، سیستم هوش مصنوعی بر این اساس الگوریتم‌ها را تنظیم می‌کند و به کاربران توصیه‌هایی ارائه می‌دهد.

خودرو بی ام و-کاماپرس

استفاده از هوش مصنوعی در سیستم دستیار خودرو

هوش مصنوعی در سیستم‌های کمک راننده خودرو مانند درایوینگ اسیستنت پروفشنال نیز دیده می‌شود. استفاده از این تکنولوژی به رانندگان کمک می‌کند که رانندگی ایمن داشته باشند و راحت‌تر ماشین را پارک کنند. همچنین در این بخش، از نرم‌افزار تشخیص احساسات برای بررسی هوشیاری رانندگان استفاده شده است.

دستیار شخصی هوشمند در بی ام و باعث لذت‌بخش شدن تجربه رانندگی برای افراد می‌شود و این سیستم بر اساس دستورهای صوتی کار می‌کند. این دستیار شخصی به دستورات بی ام و پاسخ می‌دهد و به خودرو اجازه می‌دهد که به عملکردها دسترسی داشته باشد و فقط از طریق دستور صوتی به اطلاعات دسترسی پیدا کند. این تکنولوژی باعث شده که افراد بتوانند به صورت مستقیم با خودرو در ارتباط بوده و تجربه متفاوتی از رانندگی داشته باشند.

تعمیرات بی ام و در “عارفیان سرویس”

با توجه به لوکس بودن بی ام و در ایران و نایاب بودن قطعات آن، در صورت نیاز به تعمیر ماشین بی ام و ، صاحبان آن ممکن است با مشکلاتی مواجه ‌شوند. مجموعه عارفیان با تهیه لوازم برقی و جانبی به صورت نو و استوک از دوبی پاسخگوی نیازهای تعمیرات بی ام و است. این مجموعه با عیب‌یابی تخصصی و استفاده از ابزارهای ویژه امکان بررسی پیشرفته این خودرو را فراهم و کیفیت خدمات ارائه شده را تضمین می‌کند. علاقه‌مندان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس /https://arefiyanservice.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : عارفیان سرویس
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز