همه آنچه باید درباره کویر تایر بدانید

کویر تایر

کویر تایر  سال 1366 با سرمایه یک میلیون ریال تاسیس شد. این شرکت در سال 1377 با 350میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ارزبری 84 میلیون دلار به بهره‌برداری رسید. اکنون کویر تایر از واحدهای صنعتی فعال و جامع خراسان جنوبی به‌حساب می‌آید که تولید بیش از 22درصد تایر کل کشور را در دست دارد. حوزه فعالیت این مجموعه، طراحی و تولید انواع تایرهای سواری و وانتی رادیال بلت سیمی برای تمام خودروسازها و مصرف‌کنندگان آن‌ها است.

کاماپرس در ادامه به ۸ نکته از این شرکت می‌پردازد که برای فعالان حوزه صنعت و خودرو مفید است؛

1. مدیریت این مجموعه با سید محمدحسین زینلی است. بر اساس آمارهای موجود، در چهار ماهه نخست سال‌های ۹۸ و ۹۹ کویر تایر به تولید 8/103درصدی دست یافته است.

۲. این مجموعه در ۷ ماهه نخست امسال با تولید 2 میلیون و 413 هزار حلقه انواع تایر رادیال سواری، رشدی 49 درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است. از دستاوردهای دیگر کویر تایر در سال جاری می‌توان به خودکفایی این مجموعه درخصوص طراحی و تولید تایرهای سی‌یو‌وی و اس‌یووی اشاره کرد.

۳. مجموعه کویر تایر 29 محصول از انواع مختلف تایر را تولید می‌کند. در حال حاضر 27 محصول آن در بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها، بسته به نوع، اندازه و مدل متفاوت است اما بازه قیمتی تولیدات کویر تایر بین 470 تا یک میلیون و 360 هزار تومان اعلام شده است.

آریاک سفر

۴. کویر تایر 329 نمایندگی فروش در نقاط مختلف ایران دارد. این شرکت برای جلب رضایت مشتریان، تاکنون 57 مرکز خدمات پس از فروش در مناطق گوناگون کشور و باشگاه مشتریان خود را راه‌اندازی کرده است.

۵. برخی از کشورهای هم‌جوار خراسان جنوبی مثل افغانستان از اهداف صادراتی این مجموعه هستند. پیش‌از این، محمدحسین زینلی با بیان این موضوع که افغانستان مرزی طولانی با خراسان‌جنوبی و کارخانه کویرتایر دارد، اعلام کرد ماشین‌های شاسی‌بلند و دست‌دوم زیادی وارد کشور افغانستان می‌شود که این افراد برای خودروهای مذکور نیازمند تولیدات کویر تایر هستند؛ بنابراین افغانستان گزینه خوبی برای صادرات محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

۶. شرکت کویر تایر سال 1388، در بازار اول فرابورس با نماد «پکویر» پذیرفته شد. در مهر ماه همان سال، چهار میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری امید و یک میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری غدیر را عرضه کرد، که همگی در زمان کوتاهی فروش رفت. سهام این مجموعه اولین بار، سال 1393، در بخش محصولات لاستیک و پلاستیک بورس اوراق بهادار عرضه شد.

۷. شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 38/67 درصد، شرکت پاک‌ انرژی نیکوگستر با 5/1 درصد و صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران‌زمین بازنشستگی با 42/1 درصد از سهام‌داران اصلی این مجموعه هستند.

۸. شرکت کویر تایر در سال جاری افتخاراتی مثل تقدیرنامه‌های ریاست جمهوری از مدیرعامل این مجموعه، معاون سازمان بورس‌ و اوراق بهادار به مدیرعامل این شرکت، مدیرعامل بانک‌صادرات به جهت حمایت از صنایع، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را کسب کرد. این شرکت همچنین توانست عنوان واحد نمونه کارگری کشور و تقدیرنامه تعالی سازمانی را از سازمان مدیریت صنعتی کشور در سال جاری کسب کرد.

مرتبط با : کویر تایر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز