همتی دوباره دولت رئیسی را به چالش کشید

در حالی که رئیس جمهور، در دومین گفتگوی تلویزیونی خود مدعی شده بود دستاورد مهم اقتصادی دولت سیزدهم، عدم استقراض از بانک مرکزی است، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توئیتی نوشت: تامین کسری از طریق فشار به بانک‌ها و صندوق‌های آن‌ها منجر به اضافه برداشت سنگین از بانک مرکزی می‌شود. نتیجه استقراض غیرمستقیم را آمارهای پولی پایان مهر مشخص می‌کند.

به گزارش کاماپرس، ابراهیم رئیسی در دومین گفتگوی زنده تلویزیونی خود با تاکید بر اینکه بالاخره باید کسری بودجه جبران شود، بیان داشت: استقراض از بانک مرکزی پایه پولی را بالا می‌برد و تورم ایجاد می‌کند. در شهریور ماه که نخستین ماه آغاز فعالیت دولت جدید بود، به هر زحمتی تلاش شد بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها انجام شود. برخی می‌گویند چطور ممکن بود؟ ولی به لطف خدا این کار انجام شد. در مهرماه هم این کار صورت می‌گیرد و بدون استقراض از بانک مرکزی، ان‌شاءالله می‌توانیم هزینه‌ها، حقوق و دستمزدها و هزینه‌های دولت را تامین و پرداخت کنیم.

عبدالناصر همتی، در توییتی اظهار کرد: اعلام شد که از شهریورماه هیچگونه اسقراضی از بانک مرکزی نبوده است.

آریاک سفر

وی تصریح کرد: خوب است بدانیم تامین کسری از طریق فشار به بانکها و صندوق های آنها نیز منجر به اضافه برداشت سنگین از بانک مرکزی می شود- که شده است- نتیجه استقراض غیر مستقیم و بسط پایه پولی است. آمارهای پولی پایان مهرماه مشخص می کند!

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز