هشدار پلیس ؛ این پیامک کلاهبرداری است

این پیامک کلاهبرداری است-کاماپرس
ژیوار

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان از طریق پیامک‌هایی با عنوان یارانه معیشتی دولت، که برای برخی از دارندگان تلفن همراه ارسال شده است، هشدار داد.

به گزارش کاماپرس، سرهنگ علی محمد رجبی، درباره روش‌های متعدد کلاهبرداران سایبری گفت:‌ کلاهبرداران و مجرمان در فضای مجازی از هر بهانه، مناسبت و فرصتی برای تحقق اهداف مجرمانه خود بهره می‌برند و هربار تحت عناوینی نظیر یارانه معیشتی، سهام عدالت، بسته اینترنت رایگان و … برای شهروندان لینک‌های آلوده ارسال کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. اقدامی که یک راهکار ساده برای مقابله دارد و آن بی‌توجهی به چنین پیام‌هایی است.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت نیز پیامک‌هایی با عنوان یارانه معیشتی دولت برای برخی از دارندگان تلفن همراه ارسال شده است، افزود: در انتهای این پیام‌ها لینکی قرار گرفته که از کاربران می‌خواهد به آن وارد شوند. در واقع این لینک‌ها یا حاوی بدافزار و ویروس بوده و به اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران دسترسی غیرمجاز پیدا می‌کند یا کاربران را به سمت صفحات فیشینگ و خالی کردن حساب بانکی آنان می‌برد.

رجبی ادامه داد: لازم است که کاربران به این مساله توجه داشته باشند، به لینک‌هایی که با سرشماره شخصی یا نامشخص ارسال شده وارد نشوند و پیام را حذف کنند. همچنین اگر چنین پیامی در شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال شد به آن توجه نکند، چرا که دستگاه‌های دولتی و … اطلاعیه‌های خود را شخصا در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها برای مردم ارسال نمی‌کنند. به همین دلیل از مردم می‌خواهیم که اخبار مربوط به بسته‌ها و یارانه‌های معیشتی را نیز از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

به نقل از تجارت نیوز، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا اضافه کرد: ماموران پلیس فتا نیز نسبت به گشت‌زنی در فضای مجازی و بررسی گزارش‌های مردمی اقدام می‌کنند و علاوه بر موارد مرتبط با شکایات شخصی، با موارد جرائم آشکار نیز برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز