هرآنچه می‌خواهید درباره دوره آموزش اپراتور لیزر بدانید

با گسترش فناوری و پیشرفت‌های تکنولوژی در حوزه لیزر و کاربردهای متعدد آن در امور زیبایی، بازار کسب و کارهای اپراتوری لیزر و ارائه خدمات رفع موهای زائد بدن با لیزر، همچنین انواع دوره آموزش اپراتور لیزر بسیار پر رونق شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به بازار کار اپراتوری لیزر و استقبال گسترده از این روش برای از بین بردن موهای زائد، یادگیری و آموزش اپراتوری لیزر ، یک کسب و کار سودآور و پردرآمد محسوب می‌شود. با وجود این، با توجه به ارتباط مستقیم لیزر با سلامت پوست و بدن انسان، گذراندن دوره آموزش اپراتور لیزر و آشنایی با کارکرد دستگاه‌های مربوطه برای فعالیت در این حوزه بسیار اهمیت دارد. ضمن این‌که موفقیت در این حوزه و دستیابی به درآمد مناسب، نیازمند داشتن تخصص، دانش و مهارت بالا است. کاماپرس در ادامه به معرفی این حرفه و دوره آموزش اپراتور لیزر می‌پردازد.

اپراتوری لیزر چیست؟

اپراتوری لیزر به‌عنوان یک شغل و حرفه با توجه به نیازهای جامعه و استقبال از روش‌های لیرزی برای زیبایی مطرح شده است. اپراتور لیزر وظیفه کار با دستگاه لیزر و عملیات مرتبط با دستگاه را بر عهده دارند. مهارت و تخصص اپراتور لیزر در کار با دستگاه برای جلوگیری از ورود هرگونه آسیب به پوست و دستیابی به بهترین نتیجه، بسیار اهمیت دارد. از این رو فعالیت در اپراتوری لیزر به‌عنوان یک شغل نیازمند گذراندن دوره‌های مرتبط و دریافت مدرک تخصصی است.

اپراتور لیزر حرفه‌ای چه وظایفی دارد؟

اپراتور لیزر علاوه بر کسب مهارت و تخصص در نحوه کار با دستگاه‌های لیزر و انجام فرایند مربوطه، وظایف دیگری نیز بر عهده دارد. این وظایف شامل استقبال از مشتریان و آماده‌سازی مراحل قبل از لیزر بیمار، راه‌اندازی دستگاه لیزر برای انجام مراحل مراقبت از پوست، برقراری ارتباط موثر با مشتری و ارزیابی شرایط پوستی مشتری و نیازهای آرایشی و مراقبتی او، بررسی سوابق و مراحل درمان و تاریخچه پزشکی مشتری است.

آریاک سفر

برای کار در زمینه اپراتوری لیزر از کجا شروع کنیم؟

فعالیت در زمینه اپراتوری لیزر برای فعالیت در کلینیک‌های زیبایی یا شروع کسب و کار نیاز به تحصیلات آکادمیک در رشته خاصی نداشته و تنها با گذراندن دوره‌های آموزش اپراتور لیزر و دریافت مدرک رسمی و معتبر می‌توانید شروع به کار کنید. دوره‌های تخصصی آموزش اپراتور لیزر در ادامه معرفی شده است؛

گذراندن دوره‌های آموزش اپراتوری لیزر

نخستین و ضروری‌ترین گام برای راه‌اندازی کسب و کار در زمینه اپراتوری لیزر به‌عنوان یک حرفه پر درآمد، ثبت نام در دوره‌های تخصصی تکنسین لیزر است. در حال حاضر با توجه به میزان تقاضا و استقبال، موسسات و مراکز مختلفی، اقدام به برگزاری دوره آموزش اپراتور لیزر می‌کنند. دوره‌های تکنسین لیزر معمولا در دو بخش تئوری و عملی که در ادامه معرفی شده است، به هنرجویان ارائه می‌شوند؛

سرفصل‌های دوره تئوری اپراتور لیزر

سرفصل‌ها و مباحث مطرح در بخش تئوری دوره آموزش اپراتور لیزر شامل آشنایی با فیزیک نور و لیزر، شناخت و معرفی کامل دستگاه‌های الکس و دایود و نحوه‌ی کار با دستگاه، شناخت پارامترهای دستگاه و نحوه تنظیم این پارامترها برای رسیدن به نتیجه بهینه متناسب با هر فرد، ایمنی نحوه کار با دستگاه لیزر، مکانیزم عملکرد لیزر بر روی پوست، آناتومی و شناخت انواع پوست و مو،  باید و نبایدهای پزشکی و اقدامات قبل و بعد از انجام لیزر است.

دوره عملی اپراتور لیزر

در بخش عملی دوره آموزش اپراتور لیزر ، نحوه صحیح کار با دستگاه به‌صورت عملی، تنظیم درجات برای قسمت‌های مختلف بدن، نحوه حرکت دست برای جلوگیری از خستگی و غیره به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

بازار کار و درآمد اپراتور لیزر

در حال حاضر با توجه به تقاضای بالای مشتریان در استفاده از روش‌های لیزری به عنوان یک روش دائمی و مطمئن برای حذف موهای زائد بدن، کلینیک‌ها و موسسات متعددی، به‌ویژه در شهرهای بزرگ تاسیس شده است. از این رو بازار کار این حوزه برای هنرجویان مربوطه پررونق است. با وجود این، درآمد و کسب سود در این حوزه به عوامل گوناگونی چون تخصص و مهارت اپراتور، برخورد صمیمی با مشتریان، منطقه فعالیت، نوع دستگاه لیزر(الکساندرایت، دایود یا اس اچ آر)، شیفت و ساعت کاری بستگی دارد.

درحال حاضر موسسات متعددی به برگزاری انواع دوره‌های مرتبط با اپراتوری لیزر می‌پردازند. با وجود این، قبل از اقدام به ثبت نام در هریک از این موسسات، مطمئن شوید که مرکز موردنظر معتبر بوده و پس از اتمام دوره، قادر به دریافت مدرک معتبر و بین‌المللی از مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران  و مرکز نواوری لیزر خواهید بود. چرا که تنها با داشتن مدرک بین‌المللی می‌توانید به عنوان یک اپراتور لیزر در کلینیک‌ها و مطب‌های پوست و مو شروع به کار کنید.

دوره آموزش اپراتور لیزر شاپ لیزر

مجموعه شاپ لیزر، به‌عنوان یک موسسه معتبر و مطمئن با رعایت استانداردهای بالای کمی و کیفی در تدریس، سطح اجرا، کیفیت فضای تدریس و تکریم هنرجویان؛ به برگزاری دوره‌های آموزش اپراتور لیزر می‌پردازد.

از مزایای دوره‌های آموزشی مجموعه شاپ لیزر می‌توان به برگزاری این دوره‌ها در شهرهای مختلف در سراسر کشور، کوتاه بودن زمان یادگیری و آموزش به‌شکل فشرده و تنها در دو روز، آموزش کار با هر سه لیزرهای الکساندرایت،اندی یگ و دایودی و مشاوره خرید دستگاه اشاره کرد. این مجموعه پس از اتمام دوره، دو مدرک بین‌المللی و معتبر از مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران و مرکز نواوری لیزر ایران را به هنرجویان اعطا می‌کند.

مرتبط با : شاپ لیزر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز