هرآنچه باید درباره زرماکارون بدانید

کارخانه زرماکارون
لست سکند

«زرماکارون» یکی از شرکت‌های بزرگ ایرانی در حوزه صنایع غذایی است. عمده تولیدات زرماکارون مربوط به مواد غذایی بر پایه آرد است.

این برند علاوه بر اینکه رتبه اول کشور در حوزه تولید پاستا را داراست، در صادرات نیز بسیار موفق عمل کرده است.

کاماپرس در ادامه به ۱۶ نکته جالب درباره برند زرماکارون اشاره می‌کند که برای دوستداران این برند و فعالان صنعت مواد غذایی خواندنی است؛

۱. بنیان‌گذار شرکت زرماکارون مرتضی سلطانی است. ساخت سوله نقطه شروع فعالیت او در صنایع غذایی بود و پس از آن «گروه صنعتی‌-پژوهشی زر» را راه‌اندازی کرد.

۲. سال ۱۳۸۰ اولین خطوط تولید آرد سمولینا در ایران توسط سلطانی افتتاح شد.

راز آسمان پایتخت

۳. سلطانی با داشتن تجربه ۳۰ ساله در حوزه‌های تولیدی و صنعتی و همچنین پشتکار خود توانست در سال ۱۳۸۴ برند «زرماکارون» را وارد بازار صنایع غذایی ایران کند.

۴. در مدت کوتاهی ۵ اختراع در تولید ماکارونی و پاستا توسط زرماکارون به ثبت رسید و تنها ۵ سال بعد از تاسیس، با افزایش تعداد خطوط، ظرفیت تولید زرماکارون به میزان ۱۰ برابر اولیه افزایش یافت.

۵. محصولات زرماکارن شامل انواع آرد، پاستا، رشته آش، سس پاستا و پودر کیک است.

۶. در بین محصولات زرماکارون نام مواد غذایی «فراسودمند»نیز به چشم می‌خورد. پاستای غنی‌شده با ویتامین بی و سبوس‌دار از محصولات فراسودمند این شرکت است که علاوه بر ارزش تغدیه‌ای پایه، ماده مفید دیگری به آن افزوده شده است.

۷. طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶، زرماکارون موفق به دریافت ۹ بار تندیس صادرکننده ملی و ۵ بار واحد نمونه استاندارد ملی شده است.

۸. این شرکت با داشتن تعداد قابل توجه سیلوهای غلات بیشترین توان ذخیره‌سازی یکجا را دارد. همچنین با افزایش خط تولید آرد، این برند در زمینه ظرفیت تولید یکجای انواع آرد نیز صدرنشین کشور است.

۹. زرماکارون در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به‌عنوان سرآمد صنعت ماکارونی ایران معرفی شد.

۱۰. در حال حاضر زرماکارون با تولید روزانه هزار و ۵۰۰ تن پاستا با رتبه نخست جهان، یعنی پاستا ایتالیایی «باریلا» رقابت می‌کند که حجم پاستای تولیدی آن ۲ هزار تن در روز است.

۱۱. محصولات این شرکت صادرات چشم‌گیری به کشور‌های حوزه خلیج فارس و آفریقا دارد.

۱۲. زرماکارون ۶۰ درصد از پاستای مصرفی داخل کشور را تامین می‌کند و بیش از ۸۰ درصد پاستای صادراتی کشور مربوط به این شرکت است.

۱۳. هم‌اکنون زرماکارون در بازار داخلی و صادرکننده ممتاز ملی در حوزه‌ی پاستا رتبه نخست را داراست.

۱۴. زرماکارون برای ۷ سال متوالی گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کننده را کسب کرده است و امسال نیز به عنوان واحد نمونه تولیدی و برند محبوب مردمی شناخته شد.

۱۵. زرماکارون در خردادماه سال جاری ۱۲ درصد از سهام خود را با نماد «غزر» در بازار دوم بورس عرضه کرد. هدف از ورود به بورس، فراهم‌کردن زمینه‌ها برای تولید روزانه‌ی دو هزار و ۵۰۰ تن اعلام شده است.

۱۶. مرتضی سلطانی، که او را به عنوان «سیمرغ صنعت ایران» می‌شناسند، در سال ۱۳۹۴ اولین پالایشگاه غلات ایران را به نام «زر فروکتوز» تاسیس کرد. عالی‌ترین نشان کارآفرینان بخش خصوصی یعنی نشان امین‌الضرب در سال ۱۳۹۵ به او اعطا شد.

 

مرتبط با : زرماکارون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز