نیم شاسی 850 میلیونی ژاپنی بخریم یا رقیب ارزان‌تر کُره ای؟

لست سکند

با وجودی که واردات خودروهای خارجی چند سال اخیر به کشور ما ممنوع بوده با این حال در بازار خودروهای کراس آور یا همان نیم شاسی ها، رقابت بین خودروهای ژاپنی و کره ای داغ است.

به گزارش کاماپرس، متقاضیان خودروهای کارس آور اگر قدرت انتخاب و البته پول کافی داشته باشند، خودروی ژاپنی می خرند یا خودرو کره ای؟ شاید فکر کنید ژاپنی ها به دلیل سابقه بیشتر در صنعت خودرو و شهرتی که در این صنعت دارند برنده این رقابت هستند اما همیشه هم این گونه نیست.

روزنامه هفت صبح در گزارشی به مقایسه ویژگی های چند خودرو پرتقاضا پرداخته که در میان آنها دو خودرو نیم شاسی ژاپنی و کره ای خودنمایی می کند.

نیسان جوک پلاتینیوم – مدل 2017 

راز آسمان پایتخت

هفت صبح در مورد نیسان جوک پلاتینیوم – مدل 2017  که قیمت آن را 850 میلیون تومان ذکر کرده، نوشته است؛ نیسان ژاپن وقتی این کراس اوور عجیب و غریب را با سرمایه گذاری سنگین در دفتر انگلیسش توسعه داد تاحدی به موفقیت آن امیدوار بود اما بیایيد قبول کنیم فروش فقط 215 هزار دستگاهی آن هم در بازاری رقابتی و شلوغ مثل آمریکا یعنی یک برد که هر برندی را هیجان زده می کند.

حالت تخم مرغی بدنه شاید این تصور را به ذهن متبادر کند که جوک خودرویی به شدت تنگ و نشستن در آن عذاب آور است اما اینطور نیست و با صندلی های بزرگ و جادار در عقب مواجهیم.

اگرچه گشتاور رقیب اصلی این خودرو یعنی تویوتا CHR بالاتر است اما جوک با وزنی که 400 کیلوگرم  کمتر است شتابی برابر عرضه می کند. اگر خواهان خرید کراس اوور پرقدرت هستید می‌توانید به سراغ جوک اسپرت 190 اسبی بروید. جوک پلاتینیوم قدرتی برابر با جوک اسکای پک دارد اما از آپشن هایی مثل دوربین360 درجه، سنسور نقطه کور و تغییر لاین، گرمکن صندلی های جلو و سنسور باران بهره می‌برد.

کیا سول – مدل 2013

هفت صبح در بخش دیگری از این گزارش به بررسی مزیت های یک خودرو نیم شاسی کره ای که قیمتی ارزان تر از نیسان جوک دارد – قیمت آن 720 میلیون تومان است – پرداخته شده و نوشته است؛ سول از همان اول خودرویی بود که با توجه به سلیقه مشتریان آمریکایی کیا ساخته شده بود از این رو طبیعی بود که در ایران از همان اول با بی مهری روبه رو و به قوطی کبریت ملقب شود! اما سول نسبت به دیگر ام پی وی های کره ای همچون کیا کارنز از این مزیت برخوردار است که فضای داخلی جادارتری دارد؛ طراحی اش به روزتر است و البته با افت قیمتی کمتری در بازار روبه رو می شود.

سول سوارها معمولاً از کیفیت بالای قطعات این خودرو، آپشن های زیاد و مصرف سوخت پایینش خیلی تعریف می کنند. با این حال سواری این خودرو نسبت به دیگر ام پی وی ها کوبش بیشتری دارد و نباید انتظار سواری نرمی از آن به خصوص در مسیرهای بلندمدت را داشته باشید.

کابین سول نسبت به ون های روز کابین چندان آرامی نیست و به طرز عجیبی صدای موتور به کابین نفوذ پیدا می کند. موتور این خودرو جزو موتورهای تنفس طبیعی پربازده ای است که اذیت تان نخواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز