نکات مهم برای خرید آسانسور

آسانسور - کاماپرس
ژیوار

انتخاب آسانسور برای ساختمان­ اهمیت زیادی دارد و به نوعی سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت محسوب می‌شود؛ چرا که آسانسورهای باکیفیت، کمتر دچار خرابی می­‌شوند و نیاز کمتری به تعمیر پیدا می­کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکات مهم که افراد قبل از خرید آسانسور باید در نظر داشته باشند، پرداخته است.

انواع آسانسور و سیستم محرکه

آسانسورها در انواع و مدل‌های مختلفی نظیر مسکونی، صنعتی، کارگاهی، خودروبر یا بدون موتور تولید می‌شوند و هر یک با سیستم محرکه خاصی کار می‌کند. سیستم‌ محرکه آسانسورها در مدل‌های کششی، هیدرولیکی، مغناطیسی و گیربکس‌دار تولید می‌شود. قبل از خرید باید آسانسور را متناسب با نوع کاربری و سیستم محرکه آن انتخاب کرد.

توجه به کاربری و نوع ساختمان

ساختمان‌ها دارای کاربری‌های متفاوت از قبیل صنعتی، مسکونی، تجاری، اداری و فروشگاهی هستند؛ در نتیجه، هر ساختمانی باید آسانسور متناسب با کاربری خود داشته باشد. در این راستا لازم است که قبل از خرید، ارزیابی صحیحی از نیازهای ساختمان مانند جابه‎‌جایی بار و افراد داشت تا بتوان آسانسور مناسبی را انتخاب کرد.

دریان سفر امید

ظرفیت آسانسور

قبل از خرید باید ظرفیت آسانسور مورد نیاز را با توجه به تعداد طبقات و میزان تردد ساکنان آن مشخص کرد. ظرفیت آسانسور از مهم‌ترین فاکتورهایی است که افراد باید در نظر داشته باشند. برای مثال، در صورتی که برای یک ساختمان 10 طبقه یک آسانسور با ظرفیت چهار نفر نصب شود، مشکلات زیادی در جابه‌جایی و تردد افراد ایجاد خواهد شد. در مقابل، نصب کردن یک آسانسور با ظرفیت زیاد برای یک ساختمان کوچک، به لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست.

سرعت آسانسور

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که افراد قبل از خرید آسانسور باید در نظر داشته باشند، سرعت جابه‌جایی آن در بین طبقه‌های مختلف است. در این راستا باید سرعت آسانسور را متناسب با تعداد طبقات و کاربران انتخاب کرد. آسانسورهایی با سرعت کابین یک متر بر ثانیه، برای ساختمان‌هایی با ارتفاع چهار یا پنج طبقه مناسب است. ساختمان‌هایی که تعداد طبقات بیشتر دارند و کاربران بیشتری از آسانسور استفاده می‌کنند، باید از آسانسورهای سریع‌تر استفاده کنند.

ایمنی آسانسور

با توجه به اینکه آسانسور مستقیما با افراد سروکار دارد، در نظر گرفتن ایمنی، عامل بسیار مهمی است. قبل از خرید باید عملکردهای قطعات ایمنی آسانسور را به کمک کارشناسان بررسی کرد. همچنین مشخصات فنی، گواهی‌نامه‌های استاندارد تجهیزات ایمنی و برند آسانسور باید کاملا مشخص و با محصول مطابقت داشته باشد.

برآورد هزینه‌­های نگهداری

با توجه به اینکه آسانسورها از وسایل بادوام هستند و تا سال‌ها بعد از نصب کارکرد دارند، باید سیستم‌هایی را انتخاب کرد که عمر مفید طولانی‌تری دارند. آسانسورهایی که با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسند، ممکن است در کوتاه مدت، هزینه نگهداری بیشتری داشته باشند. در مقابل، سیستم‌هایی که قطعات باکیفیت‌تری دارند، هزینه‌های سرویس و نگهداری کمتری دارند.

آسانسور - کاماپرس

خرید آسانسور از «اوکسین لیفت»

شرکت فنی مهندسی آرامش‌ بالابر پارس با نام تجاری اوکسین لیفت در زمینه طراحی آسانسور و پله برقی مشغول فعالیت است. این مجموعه با استفاده از باکیفیت‌‌ترین و بهترین قطعات، مطابق با به‌روزترین استانداردهای اروپایی، آسانسورهای مختلف به طور اختصاصی و بدون محدودیت طراحی می‌کند. تمامی پروژه‌های این مجموعه دارای گواهی استاندارد هستند. با خرید آسانسور از این مجموعه می‌توان از گارانتی یک ساله، خدمات پس از فروش طولانی‎ مدت و خدمات تیم پشتیبانی در صورت خرابی آسانسور در کمتر از دو ساعت برخوردار شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://oxinlift.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن همراه 09124484839 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آرامش بالابر پارس
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز