نماینده مجلس هشتم: مصوبه اعلام اموال مسئولان قید محرمانه ندارد

لست سکند

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، اظهارات رئیس مجلس را مبنی بر تصویب طرح اعلام اموال مسئولان در مجلس تایید کرد اما گفت: در آن طرح قید «محرمانه بودن اموال مسئولان» وجود نداشت.

به گزارش کاماپرس، محسن کوهکن در گفتگو با ایسنا، درباره اظهارات قالیباف درباره تصویب طرح محرمانه بودن اموال مسئولان در مجلس هشتم، بیان داشت: طرح نمایندگان مجلس هشتم در کمیسیون حقوقی بررسی شد، چندان تغییری نکرد و تصویب شد. شک دارم که در این زمینه کمیسیون خاصی در مجلس تشکیل شده باشد.

کوهکن افزود: شورای نگهبان به این طرح، ایراد قانون اساسی گرفت، این ایراد شورای نگهبان چندان قابل اصلاح نبود، بنابراین یا باید نظر شورای نگهبان پذیرفته می‌شد یا مجلس هشتم باید بر نظر خود پافشاری می کرد که مجلس راه دوم را برگزید و در نهایت طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت آلله هاشمی رفت. درادامه هم مجلس هشتم و نهم تمام شد و این طرح در نوبت رسیدگی و در فرایند بررسی ماند.

وی ادامه داد: همانطور که قالیباف گفته، این طرح در مجلس هشتم تصویب شد اما در طرح اولیه قید «محرمانه بودن» وجود نداشت و جزئی از مصوبه نبود. درباره اینکه اگر محرمانه بودن مصوب شده و الان ابلاغ و این مسائل مطرح شده است، ابهاماتی وجود دارد که باید توضیح داده شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه باید توضیحاتی بدهد تا موضوع روشن شود. من در جریان نیستم که آیا طرح در مجمع تشخیص مصلحت ابلاغ شده است و قید محرمانگی دارد یا نه.

راز آسمان پایتخت

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد که اهمیت این طرح در افزایش تعداد مسئولانی است که باید اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کنند.

کوهکن در پایان متذکر شد: مسلما در طرح نمایندگان مجلس هشتم قرار بود تعداد مسئولانی که قبل و بعد از مسئولیت موظف به اعلام اموال خود هستند، از آنچه در قانون اساسی آمده است، بیشتر شود و همچنین امکان بررسی اموال مسئولان وجود داشته باشد که اموال آنها به صورت تصاعدی افزایش نیافته باشد. من معتقدم کسی که براساس احساس تکلیف وارد نظام شده و مسئولیت می گیرند، باید تمام وقت به دنبال خدمت باشند و دیگر فرصتی برای افزودن اموال خود ندارند. مگر اینکه از راه هایی که در ظاهر هم خلاف قانون نیست، مثل رانت، استفاده کنند. زیرا این اقدامات موجب ایجاد ذهنیتی خاص برای جامعه نسبت به مسئولان می شود که در اصطلاح می گویند «بردند و خوردند». در آن مقطع مجلس هشتم برای اینکه مردم سره را از ناسره تشخیص دهند و  فضاسازی علیه نظام نشود، به سمت تصویب این طرح رفتند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز