نماینده‌های مجلس چقدر حقوق می‌گیرند؟

حقوق و مزایای نمایندگان دهمین دوره خانه ملت که آخرین روزهای حضور در مجلس شورای اسلامی را تجربه می‌کنند به سوژه داغ رسانه‌ها بدل شده است.

به گزارش کاماپرس، در روزهای پایانی مجلس دهم و در آستانه شروع به کار مجلس یازدهم، بحث شفافیت و عدالت دستمزدی 290 نماینده‌ای که به عنوان نماینده یا وکیل مردم روی کرسی‌های خانه‌های ملت نشستند، سوژه داغ رسانه‌ها و فضای مجازی شده است، بر اساس گزارش روزنامه شرق، سوال اساسی این است که آیا حقوق و مزایای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت نظارت لازم قرار دارد یا خیر؟

مجلس شورای اسلامی به سامانه نظارتی مدیریت خدمات کشوری وصل نیست

راه شناسايی اطلاعات مربوط به پرداختی حقوق و دستمزدهای مجلس پرپيچ ‌و خم است. گرچه طبق ماده 29 قانون مديريت خدمات کشوری تمامی دستگاه‌های اجرائی بايد دريافتی‌ها و پرداختی‌های تمامی کارکنان را روي سامانه ماده 29 حقوق کارمندان ثبت کنند اما آن‌چنان که رئيس سازمان امور استخدامی اطلاع داد، بسياری از دستگاه‌ها از جمله مجلس شورای اسلامی هنوز به اين سامانه ملحق نشده‌اند.

شایان ذکر است در پی واکنش‌هاي گسترده به فيش‌های نجومی، قانون مديریت خدمات کشوری اصلاح و سامانه‌اي به نام سامانه ماده 29 حقوق کارکنان راه‌اندازی شد و طبق قانون تمامی دستگاه‌ها مکلف به ثبت اطلاعات دستمزدی خود در اين سامانه شدند.

آریاک سفر

اعضاي کميسيون‌های مختلف مجلس حقوق جداگانه دارند؟

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث درباره حقوق و مزایای نمایندگان مجلس، دریافتی های جداگانه آنها بابت حضور در جلسات کمیسیون های داخلی مجلس است. برای مثال کميسيون تلفيق بودجه که کار بررسی لايحه بودجه را انجام می‌دهد به اعضای خود پرداختی جداگانه دارد. اعضای اين کميسيون حدود 20 روز بر بررسی و تحليل لايحه بودجه تقديمی دولت متمرکز هستند و پس از اتمام کار پرداختی جداگانه‌ای برای اين مدت کار دارند. در ازای بررسی بودجه به اعضای کميسيون تلفيق بين 5 تا 7 ميليون تومان به عنوان کارانه تعلق می‌گيرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز