نحوه کارشناسی خودرو در محل

کارشناسی خودرو در محل-کاماپرس
ژیوار

با توجه به روند رو به رشد خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده در کشور و با توجه به کلاهبرداری‌ها و ضررهایی که در طی فرآیند معامله خودرو رخ می‌دهد، بهتر است پیش از خرید، اتومبیل مورد نظر تحت کارشناسی خودرو قرار گیرد.

به گزارش کاماپرس، در فرآیند کارشناسی خودرو، اتومبیل توسط کارشناسان ماهر این حوزه به وسیله تکنیک‌های مخصوص و استفاده از به­روزترین تجهیزات، از نظر فنی، بدنه و رنگ مورد بررسی قرار می‌گیرد و خریدار از معایب، نواقص و ایرادات خودرو مطلع می‌شود؛ از این رو، خریدار و فروشنده می‌توانند برای معامله بهترین تصمیم را بگیرند.

در این گزارش، مزایا و اهمیت کارشناسی خودرو بررسی شده است.

مزایای کارشناسی خودرو

ممکن است خودرویی که قصد خرید آن را دارید، از نظر ظاهری عالی و بی‌نقص به نظر برسد، اما از نظر فنی دچار نواقصی باشد که به آسانی و بدون استفاده از تجهیزات لازم قابل بررسی نیست؛ بنابراین کارشناسی خودرو به عنوان یکی از مراحل مهم در فرآیند خرید و فروش آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

کارشناسی خودرو به معنای بررسی و تعیین وضعیت فنی ماشین، موتور، بدنه و سایر قسمت‌های آن است. این بررسی موجب می‌شود که خریدار یا فروشنده قادر باشند بهترین تصمیم را برای معامله بگیرند.

دریان سفر امید

در کارشناسی خودرو مواردی همچون ترمزها، گیربکس، وضعیت موتور، کیلومتر شمار، روکش‌ها و سایر قطعات خودرو بررسی می‌شود. این کار باعث می‌شود که خریدار یا فروشنده با داشتن اطلاعاتی دقیق‌تر، قادر به ارزیابی کامل و درست‌تری از قیمت و وضعیت خودرو باشند و از خرید یا فروش نادرست خودرو پیشگیری کنند.

به طور کلی، کارشناسی خودرو به عنوان یکی از اقدامات اساسی در فرآیند خرید و فروش خودرو و به عنوان یک عامل مهم برای کاهش ریسک و خسارت مالی برای خریدار و فروشنده به شمار می‌رود.

مراحل کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو شامل مراحل مختلفی همچون کارشناسی رنگ و بدنه، کارشناسی فنی، تست دیاگ، تست آپشن و تجهیزات جانبی است.

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو: در مرحله اول یعنی کارشناسی رنگ و بدنه، شاسی و ستون‌های اتومبیل، تعویضی بودن قطعات بدنه، سوابق تصادف و خوردگی‌های بدنه، دو تکه نبودن اتاق، موتور و رنگ شدگی بدنه بررسی می‌شود که در ادامه توضیح داده شده است.

بررسی شاسی و ستون‌ها: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فرآیند کارشناسی خودرو، بررسی شاسی و ستون‌های آن است. در صورتی که کارشناس در فرآیند کارشناسی خودرو تشخیص داد که اتومبیل از قسمت‌های ستون و شاسی دچار آسیب است، از خرید آن خودداری کنید، زیرا این خودرو استحکام بسیار پایینی داشته و به علت کارایی پایین، افت قیمت شدیدی نیز خواهد داشت.

کارشناسی خودرو در محل-کاماپرس

بررسی رنگ شدگی بدنه: در صورتی که صافکاری و نقاشی ماشین به صورت حرفه‌ای انجام شده باشد، تشخیص آن با چشم کار چندان آسانی نیست؛ در نتیجه، بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو به دقت و تجربه بسیار بالای متخصصان این حوزه و استفاده از ابزارآلات مخصوص نیاز دارد.

بررسی قطعات تعویض شده:  یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که در کارشناسی خودرو باید به آن توجه شود، کارشناسی قطعات تعویضی است. بعضی از تصادفات ممکن است به حدی شدید بوده و ضربات وارد شده به خودرو به اندازه‌ای سنگین باشد که مالک خودرو مجبور به تعویض قطعات آن شود.

تعدادی از خودروها نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی با کوچک‌ترین آسیب، قطعات آن‌ها باید تعویض شود و قابل تعمیر نخواهد بود. تعویض قطعات خودرو به مقدار زیادی قیمت ماشین را کاهش می‌دهد؛ بنابراین بهتر است که پیش از خرید خودرو از کارشناسان ماهر این حوزه برای بررسی ظاهر، بدنه و قسمت‌های فنی خودرو کمک گرفت.

کارشناسی فنی خودرو

دومین بخش در کارشناسی خودرو، کارشناسی سیستم فنی، گیربکس، کارکرد خودرو و موتور است. در این قسمت، خودرو در دو حالت سرد و گرم به صورت کامل ارزیابی می‌شود. کارشناسی فنی خودرو شامل سه مرحله تست دیاگ، کارشناسی گیربکس و کارشناسی موتور است.

موتور، اصلی‌ترین عضو یک خودرو بوده و سلامت و کارکرد آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ظاهر تمیز موتور بیانگر سالم بودن آن نیست و کمپرس، روغن‌سوزی و سلامت موتور باید در فرآیند کارشناسی خودرو به خوبی انجام شود؛ در غیر این صورت خریدار در آینده هزینه‌های سنگینی متحمل خواهد شد.

در کارشناسی گیربکس نیز عملکرد آن براساس دنده‌ای یا اتومات بودن توسط کارشناسان حرفه‌ای به وسیله ابزار و تجهیزات مخصوص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین برای بررسی کارکرد خودرو از دستگاه دیاگ استفاده می‌شود.

کارشناسی خودرو-کاماپرس

کارشناسی تجهیزات جانبی

در بخش سوم از کارشناسی خودرو به وسیله دیاگ، ایرادات فنی و برقی خودرو از جمله سیستم ترمز، کیسه هوا و سلامت آپشن‌ها بررسی می‌شود. کارشناسی تجهیزات و آپشن‌ها برای خودروهای گران قیمت از اهمیت بسیاری برخوردار است و در تعیین قیمت نقش بالایی دارد.

در این مرحله از کارشناسی خودرو، با توجه به تاثیر قیمت آپشن‌ها در ارزش واقعی خودرو، ماشین مورد نظر به لحاظ کارایی و سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صفر تا صد کارشناسی خودرو در محل با “پردیس ماشین”

انجام کارشناسی رنگ، فنی و بدنه خودرو، یکی از مهم‌ترین ارکان در معاملات خودرو صفر و کارکرده است. با انجام کارشناسی خودرو پیش از هرگونه معامله می‌توان ضمن آگاهی از وضعیت فنی، بدنه و رنگ خودرو، از ارزش واقعی آن نیز مطلع شد.

پردیس ماشین، یکی از بهترین مجموعه‌های فعال در زمینه کارشناسی خودرو در محل در تهران است. کارشناسان خودرو در مجموعه پردیس ماشین با بهره‌گیری از دانش و تخصص خود، کلیه مراحل کارشناسی خودرو را با استفاده از جدیدترین تکنیک‌ها، به­روزترین تجهیزات و در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر شما انجام می‌دهند.

متقاضیان برای آگاهی از خدمات و ویژگی‌های متنوع پردیس ماشین می‌توانند به وبسایت آن به آدرس www.pardismashin.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188272729 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : پردیس ماشین
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز