مگان از جمع تولیدات رنو رفتنی شد

شرکت خودروسازی رنو که برای اولین بار طی 10 ساله اخیر با زیان مواجه شده است ، توقف تولید چند مدل از مشهورترین خودروهای خود از جمله مگان را در دست بررسی دارد.

به گزارش کاماپرس، خودروی مگان از جمله محبوب ترین سواری های سدان شرکت خودروسازی رنو فرانسه در سراسر جهان و از جمله کشور ما ایران است گرچه مدل های جدید این خودرو سال هاست به ایران وارد نمی شود. اکنون به نظر می رسد ماشین بازان ایرانی باید برای همیشه با رویای سواری گرفتن از مگان های مدل بالا را به فراموشی بسپارند چرا که به نظر نمی رسد رنو قصد داشته باشد به تولید این سواری محبوب ادامه دهد.

قصد رنو برای صرفه جویی 2 میلیارد یورویی در هزینه ها

بنا به اعلام   car.irبه نقل از رویترز، رنو قصد دارد دو میلیارد یورو (حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار) در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند و برای این کار خود را برای کاهش تعداد مدل‌هایش آماده می‌کند. خبرگزاری رویترز از قول منابعی در داخل کارخانه گزارش داده که دو مینی‌ون سنیک و اسپاس و سدان تالیسمان از جمله مدل‌هایی هستند که توقف تولید آنها در حال بررسی است. هر دو مینی‌ون کارخانه فرانسوی، زمانی از پرفروش‌ترین‌ مدل‌های رنو بودند، اما با محبوبیت ماشین‌های شاسی‌بلند در بازار، فروش آنها کم شده است.

فروش مگان در 10 سال گذشته نصف شده است

آریاک سفر

خبرگزاری رویترز گزارش داده که به جای این دو مدل، نسل جدید شاسی‌بلند قاجار با دو نمونه پنج و هفت نفره به بازار عرضه خواهد شد. هفته‌نامه اتواکسپرس هم خبر داده که در پی تحول در رنو معلوم نیست این کارخانه تولید مدل مگان را ادامه دهد. مگان از سال ۱۹۹۵ تاکنون یکی از محصولات مهم رنو است، اما فروش این مدل در اروپا از سال ۲۰۱۰ روندی کاهشی داشته و در ده سال گذشته نصف شده است.

انتهای پیام

 

مرتبط با : رنو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز