موارد استفاده از ماس ‌وال در طراحی داخلی ساختمان

طراحی داخلی ساختمان با دیوار سبز-کاماپرس
ژیوار

امروزه انسان­ها بخش زیادی از محیط زیست را با ساختمان‌های بلند احاطه کرده‌­اند که مجالی برای حضور فضای سبز نمی‌دهد؛ با این حال، نیاز انسان به محیطی آرامش بخش که برای دقایقی او را از اضطراب‌های زندگی در شهر دور نگه دارد، از بین نرفته است؛ بنابراین متخصصان به سراغ ساخت گیاهانی متناسب با محیط زندگی جدید انسان رفته‌اند تا بتوانند بخشی از این نیاز را برآورده کنند.

به گزارش کاماپرس، با توجه به زندگی امروزی بشر، گیاهان ایده‌آل آپارتمانی باید از انواعی باشند که به مراقبت زیاد نیاز نداشته باشند. یکی از این گیاهان، ماس وال است که محبوبیت آن در سال‌های اخیر باعث طرح سوالات پرتکراری شده است؛ از قبیل اینکه ماس وال چیست و چه انواعی دارد و همچنین سوالاتی درباره مزایا و معایب دیوارهای سبز.

این گزارش به پاسخ این سوالات پرداخته است.

ماس وال چیست؟

ماس وال یا دیوار سبز، از گیاهان تثبیت شده مثل خزه و قارچ و همچنین نوعی چوب خاص ساخته شده که قابلیت مهم آن آویزان شدن از دیوار است. متداول‌ترین نوع این خزه‌ها شامل خزه قطبی، ورقه‌ای و گلسنگ است.

نکته مهم در مورد دیوار سبز این است که این گیاهان از خزه تثبیت شده تشکیل شده‌­اند‌، بنابراین زنده نیستند. البته کاملا تازه به نظر می‌رسند، چون آب موجود در آنها با یک محلول گلیسرین جایگزین شده تا نرم و تازه باقی بمانند. افزودن رنگ خوراکی به این گیاه نیز باعث شده که جلوه بهتری داشته باشد.

دریان سفر امید

دیوار سبز خزه ای-کاماپرس

چرا برای تزئین فضای داخلی از ماس وال استفاده کنیم؟

1- اشغال فضای کم: بسیاری از افرادی که به نگهداری گل و گیاه علاقه دارند، در آپارتمان‌های کوچکی زندگی می‌کنند که از فضای لازم برای نگهداری از گیاهان برخوردار نیست. یکی از مزیت‌های دیوار سبز این است که به دیوار آویزان می‌شود و بنابراین فضای اضافی اشغال نمی‌کند.

2- صرفه‌جویی در هزینه‌ها: مراقبت از گیاهان معمولا با پرداخت هزینه‌هایی همراه است، اما دیوار سبز رشد نمی‌کند و نیازی به نور و آبیاری هم ندارد؛ بنابراین مقرون به صرفه است و زحمتی ندارد.

3- افزایش راندمان با دیوار سبز: طبق پژوهش‌های اخیر، قرار گرفتن در معرض فضای سبز می‌تواند راندمان کار را بالا ببرد؛ بنابراین اگر در محیط کار از گیاهان بزرگ استفاده کنید، کارمندان عملکرد بهتری خواهند داشت.

4- دوام بالا: دیوار سبز از گیاهان تثبیت شده ساخته می‌شود؛ بنابراین قابلیت آن را دارد که تا مدت زیادی بر دیوارهای خانه جا خوش کند.

بهترین ایده‌های استفاده از ماس وال در طراحی داخلی

یکی از محیط‌های میزبان ماس وال، خانه است. ایده‌های زیادی برای استفاده از دیوار سبز وجود دارد، چون خود این گیاهان انواع مختلفی دارند. در ادامه بهترین ایده‌های استفاده از این گیاه پرکاربرد در نقاط مختلف خانه ارائه شده است.

1- ماس وال برای حمام

محیطی مثل حمام به دلیل رطوبت بالا برای این گیاه بسیار مناسب است. دیوارهای سبز با رطوبت کاملا سازگار هستند، چون آب تولید شده از بخار را مصرف می‌کنند.

2- ماس وال برای آشپزخانه

دیوارهای سبز مخصوص زیباسازی فضاهای کوچک است. یکی از این فضاها آشپزخانه بوده که ممکن است برای تزئین آن فضای زیادی در اختیار نداشته باشید. البته در آپارتمان‌ها می‌توان از کوچک‌ترین فضاها نیز استفاده کرد. شما می‌توانید بخش‌هایی از دیوار را انتخاب کنید و با سلیقه خودتان آن را با گیاهانی چشم‌نواز بیارایید.

تابلوی‌های ساخته شده از ماس وال برای اتاق خواب

اتاق خواب هر فرد باید راحت‌ترین مکان دنیای او باشد. با توجه به نیاز و علاقه انسان به گیاهان سبز و تماشای آنها، شما می‌توانید از یک دیوار سبز در اتاق خواب‌ خود استفاده کنید. این دیوار سبز لازم نیست چندان بزرگ باشد و حتی می‌تواند به شکل تابلویی با اندازه‌ کوچک باشد که به جای نقش و رنگ، از گیاه درست شده است.

ماس وال در طراحی داخلی-کاماپرس

ماس وال؛ جایگزینی سبز برای در

بسیاری از افراد بدشان نمی‌آید که در حمام‌ خود یک فضای کوچک جدا از باقی اتاق داشته باشند، اما به طور عادی درست کردن یک فضای کوچک بدون کشیدن یک دیوار ممکن نیست؛ مگر اینکه از یک ماس وال استفاده کرد. دیوارهای سبز این قابلیت را دارند که به عنوان دیوار جدا کننده به کار روند؛ با این تفاوت که بسیار دوست داشتنی‌تر و زیباتر از دیوارهای آجری هستند.

ماس وال-کاماپرس

خرید بهترین ماس وال از “بست ماس”

امروزه مراکز زیادی وجود دارند که با پرورش و فروش گیاهان متنوع و کاربردی، به گسترش فضای سبز کمک می‌کنند. یکی از این مراکز، مجموعه بست ماس است که انواع ماس وال را به طرفداران آن ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع این گیاهان کاربردی می‌توانید به وبسایت بست ماس به آدرس bestmoss.com مراجعه کنید. در صورت نیاز به تماس مستقیم با این مجموعه نیز می‌توانید در ساعات اداری با شماره تلفن همراه 09033797889 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز