مهاجرت پزشکان به آلمان

مهاجرت پزشکان به آلمان-کاماپرس
ژیوار

مهاجرت پزشکان به آلمان با توجه به شرایط اقتصادی ایده‌آل، هزینه‌های پایین زندگی، مهاجرپذیری و حقوق و مزایای بالای این کشور، یکی از روش‌های پرطرفدار در میان پزشکان برای مهاجرت و دریافت اقامت آلمان محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، پتانسیل‌ بالای آلمان برای توسعه پزشکی، برخورداری از تجهیزات و امکانات پیشرفته و همچنین کمبود کادر پزشکی متخصص، موقعیت بسیار خوبی را برای مهاجرت پزشکان به آلمان فراهم کرده است. ضمن این‌که پزشکان در کم‌تر از دو سال از شروع فعالیت خود می‌توانند اقامت دائم آلمان و در صورت برخورداری از شرایط لازم در سال‌های بعد، شهروندی آلمان را نیز کسب کنند.

این گزارش به بررسی کامل شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان ‌پرداخته است.

مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعدد و کمبود کادر درمانی ماهر به‌ ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک آلمان موجب شده که دولت این کشور مزایا و امتیازهای ویژه‌ای را برای پزشکان مهاجر در نظر بگیرد.

مزایای مهاجرت پزشکان به آلمان علاوه بر فرصت‌های شغلی گسترده، شامل درآمد بالا، امکان گذراندن دوره تخصصی، تحصیل رایگان برای فرزندان متقاضی، اقامت موقت 18 ماهه در ابتدای مهاجرت، تامین امکانات زندگی و بیمه درمانی برای خانواده متقاضی و امتیازاتی از این قبیل است.

دریان سفر امید

شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان

دولت آلمان علی‌رغم در نظر گرفتن امتیازها و مزایای ویژه برای جذب پزشکان خارجی، شرایطی را نیز برای این کار اعلام کرده است. شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان در ادامه بررسی شده است.

دریافت تاییدیه: پزشکانی که تحصیلات خود را در خارج از آلمان گذرانده‌اند، برای شروع به کار در آلمان باید مجوز رسمی طبابت (Aprobation) را دریافت کنند. دریافت این تاییدیه نیازمند معادل‌سازی برنامه آموزشی آلمان برای پزشکان یا شرکت در آزمون دانش است.

مدرک زبان آلمانی: دومین شرط مهاجرت پزشکان به آلمان، دریافت مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B2 (عمومی) و سطحC1  (تخصصی) است.

جاب­ آفر یا پیشنهاد کار: دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی، برای اخذ ویزای کاری پزشکان ضروری است.

سابقه کار: مهاجرت پزشکان به آلمان نیازمند داشتن حداقل دو سال سابقه کار در زمینه‌های مرتبط است.

معادل سازی مدرک: شرط بعدی برای مهاجرت پزشکان به آلمان، معادل سازی مدرک متقاضی براساس سرفصل‌های آموزشی و قوانین در این کشور است.

آزمون زبان آلمانی پزشکی: پزشکانی که قصد مهاجرت به آلمان دارند، باید در آزمون زبان فنی مختص پزشکان (Fachsprachprüfung) شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند.

گواهی پزشکی: ارائه گواهی سلامت جسمانی و روحی پزشک برای اطمینان از سلامت او به منظور اخذ ویزای کاری پزشکی اهمیت دارد.

مهاجرت به آلمان-کاماپرس

مراحل مهاجرت پزشکان به آلمان

فرآیند اقدام برای مهاجرت پزشکان به آلمان به صورت گام به گام در ادامه آمده است.

انتخاب ایالت فدرال: پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت به آلمان، باید یکی از 16 ایالت فدرال که قصد مهاجرت به آن دارید را انتخاب کرده و الزامات و شرایط آن را مطالعه کنید.

تنظیم مدارک: پس از انتخاب ایالت موردنظر، مدارک خواسته شده و ضروری برای مهاجرت را تنظیم کنید.

ترجمه رزومه: دریافت مجوز طبابت در آلمان مستلزم ترجمه رزومه پزشک به زبان آلمانی است.

اثبات قصد شروع به کار: برای اخذ پذیرش در هر یک از ایالت‌های آلمان باید ثابت کنید که قصد شروع به کار در آن ایالت را دارید؛ از این رو بهتر است پیش از اقدام برای اپلای یا ارایه درخواست برای پذیریش تحصیلی حتما جاب آفر گرفته و آن را ضمیمه مدارک کنید.

ارسال درخواست: در نهایت باید تمامی مدارک و درخواست خود را از طریق پست برای اداره دولتی مربوطه ارسال کنید.

تایید درخواست: پس از ارسال درخواست باید منتظر بررسی مدارک و تایید آن‌ها باشید. در صورت عدم کفایت مدرک زبان یا مدرک تحصیلی باید در آزمون زبان تخصصی و همچنین آزمون دانش شرکت کنید. پس از این مراحل می‌توانید مجوز یا تاییدیه طبابت دریافت کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان به آلمان

مدارک ضروری پزشکان برای مهاجرت به آلمان شامل فرم درخواست مجوز طبابت، رزومه آلمانی، مدارک تحصیلی دیپلم و دانشگاه، ریزنمرات تحصیلی، گواهی پایان‌دوره آموزش عملی، تاییدیه از کشور مبدا، مدارک هویتی، گواهی پزشکی، گواهی رسمی حسن نیت، عدم سوابق کیفری، گواهی آزمون دانش و تأیید اشتغال یا اعلام قصد کار در ایالت فدرال است.

مهاجرت پزشکان به آلمان-کاماپرس

مهاجرت پزشکان به آلمان با “میرداماد”

میرداماد، یک موسسه حقوقی معتبر و فعال در زمینه حقوق خصوصی، حقوق داخلی و حقوق بین‌المللی است که خدمات ویژه‌ای را در زمینه امور مهاجرتی برای متقاضیان فراهم کرده است. این مجموعه علاوه بر پذیرش پرونده‌های حقوقی و کیفری، یک دفتر مهاجرتی تخصصی در شیراز نیز دارد.

در صورتی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق اخذ ویزای کاری پزشکی دارید، می‌توانید با دریافت مشاوره تخصصی از تیم مشاوران و وکلای موسسه میرداماد به آدرس www.imohajerat.org  و یا تماس با شماره 071-91009294 و 021-88724227   در بهترین مراکز درمانی آلمان مشغول به کار شوید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : موسسه میرداماد
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز