منتظر شاسی بلندهای جدید نباشید

آخرین وضعیت از آیین نامه واردات خودرو نشان می­‌دهد نباید تا پایان پاییز منتظر ورود خودروهای خارجی بود، از سویی دیگر با سقف قیمتی تعیین شده هیچ خودرو شاسی بلندی وارد نخواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، قرار است تفاوت قیمت نرخ اولیه خودروی وارداتی با میزان ارزش عرضه آن در بورس کالا توسط کارگروهی مشخص شود. نکته جالب آن است که واردکننده تا زمانی که خودروی وارداتی را نفروشد در مورد برخی هزینه­‌ها از جمله هزینه­های گمرکی سردرگم است.

این بلاتکلیفی در عوارض و تعرفه می‌­تواند مشکل بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کند.

بررسی آیین نامه واردات خودرو نیز نشان می­‌دهد بسیاری از بخش­ها منوط به دستورالعمل­های دیگر است. همچنین مشخص نیست که دستورالعمل‌­های قبلی درباره عوارض و تعرفه­‌های گمرکی به چه صورت می‌­شود.

آریاک سفر

با در نظر گرفتن سقف واردات خودروهای 10هزار دلار، نباید انتظار واردات بیش از 100 هزار دستگاه را در سال داشته باشیم. همچنین تا زمان تعیین تکلیف موارد جدید مناطق آزاد هم از واردات بی نصیب خواهند­ماند.

آن چه از صحبت­‌های دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به دست می‌­آید آن است که نباید منتظر اتفاق خاصی در این مسیر بود. باید منتظر ماند و دید با این سقف قیمتی واردکنندگان به سراغ چه مدل­‌هایی می­‌روند. سخنگوی وزارت صمت نیز به تازگی خبر داده است با کشورهای کره و هند مذاکراتی انجام شده ­است.

از سویی دیگر حضور ایران در نمایشگاه خودروی روسیه نیز می­‌تواند همکاری در این بخش را تقویت کند.

البته میزان تعرفه‌­ها تعیین کننده مدل نهایی خودروها خواهد بود که این موضوع در هاله‌ای در ابهام قرار دارد.

در این میان اما شرکت­‌هایی که با خودروسازان چینی همکاری دارند، نگران تغییرات بازار هستند اما دادفر می­‌گوید، آزادسازی واردات هیچ آسیبی به بازار خودروهای چینی نمی­‌زند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز