ممنوعیت واردات آیفون بازار را در شوک فرو برد

واردات آیفون از روز گذشته ممنوع اعلام شد و این موضوع تبعاتی را در پی داشت. ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه، اعلام کرده که باید کار کارشناسی بیشتری روی طرح ممنوعیت واردات گوشی‌های لوکس انجام شود تا التهابی در بازار شکل نگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، درستی مخالفت اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری را با این شکل از ممنوعیت اعلام کرده و معتقد است این اتفاق باید بعد از تحقیقات لازم و کار کارشناسی رخ می‌داد. ضمن اینکه این مقام مسئول از تصمیم گیرندگان تقاضا کرده تا واردات موبایل‌های چینی و کره‌ای بالای 600 دلار را ممنوع نکنند. به نظر درستی، در خرید و فروش موبایل باید به سلیقه مصرف کننده احترام گذاشت و نباید برایش محدودیت ایجاد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

هشدار اولیه درباره ممنوعیت واردات آیفون

هشدار درباره ممنوعیت زودهنگام واردات گوشی‌های اپل از هفته گذشته آغاز شد. هفته گذشته پیامی از سوی سامانه جامع تجارت برای تجار ارسال شد که مضمون آن محدودیت واردات گوشی آیفون تا روز شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه بود. اما یکباره این پیام در روز اول خردادماه تغییر کرد و در پیامکی به تاجران اعلام شد که با توجه به قرارگیری تلفن همراه اپل در گروه کالایی 27، امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. هر چند که هنوز سازمان‌های ذی ربط مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره ابلاغیه رسمی منتشر نکرده و پاسخ واضحی هم به این مسئله نداده‌اند.

آریاک سفر

در حال حاضر وبسایت دیجی کالا قیمت انواع آیفون را از صفحه موبایل خود حذف کرده، اما امکان آگاهی از قیمت این محصولات در سایت‌های دیگری مثل ترب وجود دارد. هر چند که درباره صحت و سقم این قیمت‌ها و نحوه خرید از مکان‌های معرفی شده اطلاعاتی در دست نیست و کاماپرس در این باره مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد.

بازار موبایل در شوک!

هنوز مسئولان وزارت صنعت و معدن و دیگر مقامات ذی ربط درباره عدم واردات آیفون به کشور واکنش صریحی نشان ندادند، اما عدم واردات این محصول و ارسال پیامک برای تجار، بازار موبایل کشور را شوکه کرد. بعد از انتشار خبر ارسال این پیام برای تاجران، قیمت گوشی‌های اپل بین 5 میلیون تا 8 میلیون بالا رفت. هر چند که قبل از این افزایش قیمت هم، سخت گیری‌های وارداتی باعث شده بود تا طرح رجیستری و واردات آن بسیار پرهزینه‌تر و دشوارتر از دیگر کشورهای جهان باشد. در واقع این سری اقدامات، قیمت آیفون را نسبت به بازارهای جهانی چند برابر کرده بود.

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز