مقابله فعالان اقتصادی با کرونا از طریق کمپین نفس

انتشار ویروس کرونا و خساراتی که از این بابت به کسب وکارها وارد شده، فعالان بخش خصوصی را به راه‌اندازی کمپین نفس برای مقابله با آثار منفی این ویروس ترغیب کرد.

به گزارش کاماپرس، بنا بر اعلام اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، این اتاق از فعالان بخش خصوصی دعوت کرده تا با پیوستن به پویش نفس که از روز یک شبنه هفته جاری شروع شده با تکیه بر توان موجود خود آثار ویروس کرونا  را به حداقل برسانند.

در این کمپین بخش خصوصی اهدافی مثل چگونگی مقابله بخش خصوصی با کرونا، دستورالعمل‌ها و اقداماتی که باید از سوی بنگاه‌ها برای مقابله با این ویروس صورت گیرد، فراخواندن تشکل‌های بخش خصوصی و همکاری آنها برای مبارزه با این ویروس، تهیه و تامین تجهیزات لازم و اقلام بهداشتی برای مقابله با آن، بررسی مشکلاتی و خساراتی که به واسطه این ویروس به کسب و کارها وارد شده و تلاش برای جبران آن، کمک به تجارت خارجی برای رفع محدودیت‌های واردات و صادرات، استفاده از طرح های نوآورانه برای مقابله با این ویروس و همچنین به کار گرفتن تمام توان بخش خصوصی از اطلاع رسانی گرفته تا تبلیغات برای مقابله با کرونا را پیگیری می‌کند.

چاره‌اندیشی برای نجات بنگاه‌ها

یکی از مهم‌ترین اهداف کمپین نفس نجات بنگاه‌ها است. با توجه به خساراتی که این ویروس به لحاظ جانی به کشور وارد کرده، از بعد مالی نیز این خسارات قابل توجه است. تعطیلی وتوقف فعالیت برخی از صنوف، کاهش فروش بنگاه‌ها و  تعمیق رکود حاکم بر بازار از جمله مهم‌ترین اثرات منفی این ویروس بر اقتصاد است.

آریاک سفر

شایان ذکر است که این خسارات وارده به بخش خصوصی درحالیست که ساعات کاری خیلی از بنگاه‌ها کاهش پیدا کرده و آنها با ظرفیت حداقلی خود فعالیت می‌کنند. در صورتی که بخش خصوصی برای جبران این خسارات طبق آنچه در این کمپین آمده با هم هماهنگ باشد، خروج از این بحران راحت‌تر خواهد بود.

برگزاری جلسات غیرحضوری برای کمپین نفس

در همین خصوص فرزین فردیس، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران تاکید کرد: در کمپین نفس حتی یک دقیقه جلسه حضوری برگزار نکردیم و همه ارتباط ها از طریق شبکه های اجتماعی انجام شده است. حتی برای گفت وگو در استودیوی شبکه های خبری حاضر نشدیم و به طور شفاف اعلام کردیم به آنچه درباره پروتکل های بهداشتی اطلاع رسانی کرده ایم، باور داریم.

مرتبط با : اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز