مقابله دولت چین با قوانین تجاری غیرموجه سایر کشورها

لست سکند

وزارت بازرگانی کشور چین به منظور مقابله با قوانین و محدویت‌های «غیرقابل توجیه» کشورهای خارجی بر روی شرکت‌ها و شهروندان چینی در حوزه تجارت و کسب وکار، قواعد جدیدی را وضع کرد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از سایت سی‌ان‌بی‌سی، درخصوص این موضوع کلیه افرادی که از انجام فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و مشتقات آن با دولت‌سوم یا شهروندان آن محدود شده‌اند، می‌توانند ظرف 30 روز این مورد را به نهادهای بازرگانی کشور چین گزارش دهند. پس از آن وزارت مربوطه، در راستای نقض بالقوه قانون بین‌المللی، تاثیر بر حق حاکمیت و امنیت ملی چین و شهروندان چینی، مورد اطلاع داده شده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
این امر به منظور واکنش درست دولت چین در مقابل اقدامات محدودکننده تبیین شده است. یکی از شرکت‌هایی که در جریان این محدودیت‌ها قرار گرفت هوآوی بود. پیش از این از سوی واشنگتن ادعا شد که این مجموعه چینی برای آمریکا خطر امنیتی دارد و حفاظت اطلاعاتی این کشور را با مشکل روبه‌رو می‌کند، به همین دلیل دولت ایالت متحده این کمپانی را تحریم کرد. اقدامات از این قبیل باعث وخیم شدن رابطه پکن و واشنگتن شد. در واقع اساس شکل‌گیری این قوانین با واکنش‌های دولت‌های خارجی به‌ویژه ایالات متحده علیه شرکت‌های چینی مطرح شد.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز