معرفی و تاریخچه برند ساعت مچی رولکس Rolex

بی واچ-کاماپرس

رولکس Rolex SA کمپانی طراحی و تولید ساعت سوئیسی است که در بریتانیا تأسیس شده و در ژنو، سوئیس مستقر است. این شرکت که در سال 1905 با نام ویلسدورف اند دیویس (Wilsdorf and Davis) توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس در لندن تأسیس شد، Rolex را به عنوان نام تجاری ساعت های خود در سال 1908 ثبت کرد و در سال 1915 به Rolex Watch Co. Ltd تبدیل شد.

به گزارش کاماپرس به نقل از فروشگاه اینترنتی بی واچ، پس از جنگ جهانی اول، این شرکت به دلیل اقتصاد نامطلوب در انگلستان، پایگاه عملیات خود را به ژنو منتقل کرد. در سال 1920، Hans Wilsdorf شرکت Montres Rolex SA را در ژنو به عنوان نام شرکت جدید ثبت کرد (montre به معنای ساعت مچی فرانسوی است) که بعداً رولکس SA شد. از سال 1960، این شرکت تحت مالکیت بنیاد هانس ویلسدورف، یک تراست خانوادگی خصوصی است.

Rolex SA و شرکت تابعه آن Montres Tudor SA ساعت‌های مچی را طراحی، تولید، توزیع و سرویس می‌کنند که تحت برندهای Rolex و Tudor فروخته می‌شوند. هم اکنون میتوانید جهت خرید انواع مدل ساعت رولکس از فروشگاه اینترنتی بی واچ اقدام نمایید.

تاریخچه برند رولکس

آلفرد دیویس و برادر همسرش هانس ویلسدورف در سال 1905 Wilsdorf and Davis را تأسیس کردند، شرکتی که در نهایت تبدیل به Rolex SA شد. در جعبه های ساعت ساخته شده توسط دنیسون و دیگران. این ساعت‌های مچی اولیه به بسیاری از جواهرات‌فروشان فروخته می‌شد که سپس نام خود را روی صفحه قرار دادند. اولین ساعت‌های ویلسدورف و دیویس معمولاً با علامت “W&D” در داخل قاب مشخص می‌شدند.

در سال 1908، ویلسدورف علامت تجاری “Rolex” را به ثبت رساند، که نام تجاری ساعت مچی Wilsdorf و Davis شد. او دفتری را در La Chaux-de-Fonds، سوئیس افتتاح کرد. ویلسدورف می‌خواست نام برند به راحتی به هر زبانی تلفظ شود و به اندازه‌ای کوتاه باشد که روی صفحه ساعت قرار بگیرد.

آریاک سفر

در نوامبر 1915، شرکت نام خود را به Rolex Watch Co. Ltd تغییر داد. در سال 1919، هانس ویلسدورف شرکت را از انگلستان به ژنو، سوئیس منتقل کرد، زیرا مالیات‌های سنگین پس از جنگ بر واردات کالاهای لوکس و عوارض بالای صادرات نقره و نقره اعمال شد. طلایی که برای قاب ساعت استفاده می شود. در سال 1920 نام شرکت رسما به Montres Rolex SA و بعداً به Rolex SA تغییر یافت.

اولین ساعت مچی رولکس

با توجه به نگرانی های اداری، ویلسدورف توجه شرکت را به یک چالش بازاریابی معطوف کرد: نفوذ گرد و غبار و رطوبت در زیر صفحه و تاج، که به حرکت آسیب رساند. برای رفع این مشکل، در سال 1926 یک کیس ساز شخص ثالث یک ساعت مچی ضد آب و ضد گرد و غبار برای رولکس تولید کرد و نام “Oyster” را به آن داد. حق ثبت اختراع اصلی منسوب به Paul Perregaux و Georges Peret که به ساعت اجازه می‌داد تا با حفظ محافظت در برابر نفوذ آب، تنظیم شود، توسط Rolex خریداری شد – نه اختراع شده – و به شدت به بازار عرضه شد. این ساعت دارای یک محفظه مهر و موم شده بود که محافظت بهینه را برای حرکت فراهم می کرد.

به عنوان نمونه، رولکس مدل‌های Oyster را در آکواریوم‌ها غوطه‌ور کرد و آن‌ها را در پنجره‌های مراکز فروش اصلی خود به نمایش گذاشت. در سال 1927، مرسدس گلیتز، شناگر بریتانیایی، کانال مانش را با صدف روی گردنبندش شنا کرد و اولین سفیر رولکس شد. برای جشن گرفتن این شاهکار، رولکس یک آگهی تمام صفحه در صفحه اول دیلی میل برای هر شماره برای یک ماه کامل منتشر کرد و موفقیت ساعت را در طول ده ساعت شنا به اضافه اعلام کرد.

خرید انواع ساعت مچی در برند های مختلف از سایت بی واچ، خرید ساعت پتک فیلیپ از فروشگاه تخصصی ساعت مچی بی واچ به آدرس BiWatch.IR.

در سال 1931، رولکس یک مکانیزم خود سیم پیچی به نام روتور دائمی را به ثبت رساند، صفحه ای نیمه دایره ای که برای حرکت آزادانه به گرانش متکی است. به نوبه خود ساعت Oyster با نام Oyster Perpetual شناخته شد.

پس از مرگ همسرش در سال 1944، ویلسدورف بنیاد هانس ویلسدورف را تأسیس کرد، که در آن تمام سهام رولکس خود را قرار داد و اطمینان حاصل کرد که بخشی از درآمد شرکت صرف امور خیریه می شود.

برند ساعت مچی تودور

Rolex SA محصولاتی را تحت برندهای Rolex و Tudor ارائه می دهد. Montres Tudor SA از 6 مارس 1946 ساعت‌های Tudor را طراحی، تولید و به بازار عرضه کرده است. بنیانگذار رولکس، هانس ویلسدورف، تودور را تصور کرد تا محصولی را برای فروشندگان مجاز رولکس ایجاد کند که قابلیت اطمینان و اطمینان رولکس را ارائه می‌دهد، اما با قیمت پایین‌تر. تعداد ساعت‌های رولکس با سرعتی که می‌توانستند حرکات رولکس داخلی تولید کنند، محدود بود، بنابراین ساعت‌های تودور در ابتدا به حرکت‌های خارج از قفسه مجهز می‌شدند در حالی که از قاب‌ها و دستبندهایی با کیفیت مشابه استفاده می‌کردند.

ساعت مچی تودور

از لحاظ تاریخی، ساعت‌های Tudor توسط Montres Tudor SA با استفاده از موتورهای عرضه شده توسط ETA SA تولید می‌شوند. از سال 2015، تودور شروع به تولید ساعت هایی با حرکات داخلی کرده است. اولین مدلی که با یک حرکت داخلی معرفی شد، پرچم شمالی تودور بود. به دنبال این، نسخه های به روز شده Tudor Pelagos و Tudor Heritage Black Bay نیز با کالیبر داخلی مجهز شده اند.

ساعت های تودور در اکثر کشورهای جهان به بازار عرضه و به فروش می رسد. Montres Tudor SA فروش ساعت‌های با برند Tudor را در ایالات متحده در سال 2004 متوقف کرد، اما Tudor در تابستان 2013 به بازار ایالات متحده و در سال 2014 به بریتانیا بازگشت.

انتهای پیام

مرتبط با : بی واچ
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز