مشکلات استفاده نکردن از نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین

نرم افزار حقوق و دستمزد-کاماپرس

شیوه ساده پرداخت حقوق این است که میزان کار با نرخ پرداخت ضرب شود. اما در عمل به همین سادگی نیست. بلکه زمان پرداخت حقوق به کارمندان، میزان اضافه کار، کار ساعتی، حقوق کارمندان شیفتی و… همگی ممکن است در محاسبه حقوق دست و پاگیر حسابداران شده و کار او را سخت کنند. از این رو استفاده از نرم افزار و حقوق و دستمزد آنلاین توصیه می‌شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از فینتو، در ادامه به مشکلاتی می‌پردازیم که در نتیجه استفاده نکردن از نرم‌افزار حقوق و دستمزد آنلاین ممکن است برای کارفرمایان پیش بیاید؛

امکان بروز اشتباه در پرداخت حقوق

اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین مشکلی که ممکن است در نبود یک نرم‌افزار حقوق و دستمزد آنلاین پیش بیاید، اشتباه در پرداخت حقوق و دستمزد است. احتمال بروز خطای نیروی انسانی بر اثر خستگی یا حجم زیاد کار و محاسبه اشتباه حقوق اصلا دور از انتظار نیست که در ادامه عواقبی برجای می‌گذارد. از این رو استفاده از حقوق و دستمزد آنلاین می‌تواند کمک کند تا از این خطاها کاسته شده و سیستم به درستی و دقت محاسبات را انجام دهد.

دور از دسترس شدن اسناد

بایگانی کردن اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در تمام سازمان‌های حرفه‌ای رعایت می‌شود. درواقع، رعایت کردن آن نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن سازمان است. اما ممکن است به مرور دستیابی به اسناد کاغذی و فایلی سخت باشد. مثلا اگر کارمندی از یک شرکت برود شاید دیگر نتوان به اسناد مربوط به او دست پیدا کرد. اما اگر حقوق و دستمزد آنلاین باشد، همه چیز در سیستم ثبت می‌شود و تنها با جستجوی یک کلیدواژه ساده می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد. از این رو توصیه می‌شود که حقوق و دستمزد آنلاین جدی گرفته شود.

هزینه‌بر بودن بایگانی دستی

شاید برخی بگویند بایگانی دستی نیز می‌تواند دسترسی به اسناد را آسان کند. اما گفتنی است که بایگانی دستی هم نیازمند به کار گماشتن نیروی انسانی و همچنین پرداخت حقوق به آن است. به علاوه اینکه به یک مکان مشخص و صرف وقت بیشتر نیز نیاز دارد. البته خطر مفقود شدن اسناد هم همیشه متوجه بایگانی دستی است. از این رو سیستم حقوق و دستمزد آنلاین از این مشکلات می‌کاهد.

آریاک سفر

نرم افزار حقوق و دستمزد-کاماپرس

هدر رفتن منابع

همانطور که گفته شد، حساب و کتاب حتی در شرکت‌های کوچک هم حجم بالایی دارد و وقت و انرژی زیادی از مسئولان امور مالی و حسابداران می‌برد. در این صورت، از بهره‌وری نیروی انسانی کاسته می‌شود در مواقع نیاز نمی‌توانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. تکرار این اتفاق باعث هدررفت انرژی منابع انسانی، وقت گیری بیشتر، عدم تمرکز و بیشتر شدن اشتباهات و خطای انسانی خواهد شد که در نهایت همه این‌ها روی نتیجه عملکرد سازمان یا شرکت موثر است.

اختلال در پرداخت حقوق کارکنان ساعتی و پاره وقت

شاید برای شرکت‌های کوچک دستی حساب کردن ساعت‌ها برای کارکنان ساعتی و پاره وقت آسان به نظر برسد اما برای شرکت‌هایی که ده‌ها کارمند ساعتی دارند، وقت‌ و انرژی زیادی از حسابدار می‌برد و حتی نیاز به پرداخت حقوق برای چندین حسابدار می‌شود. در اینجا، می‌توان حساب و کتاب‌ها را به نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین سپرد.

کدام نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین مناسب است؟

این‌ها همه هزینه‌ها و مشکلاتی است که تنها با پرداخت وجهی اندک قابل  پیشگیری هستند. در واقع داشتن نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین یک سرمایه‌گذاری برای شرکت و سازمان است. البته اگر نرم افزار مورد نظر بدون باگ و معتبر باشد.

نرم افزار حقوق و دستمزد ابری فینتو سیستمی کاربردی و تحت وب برای محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل، محاسبه و دریافت لیست بیمه کارکنان، ارائه لیست مالیات حقوق پرسنل و … است.

انعطاف پذیری بالای سیستم در مقابل تغییر قوانین کار و تامین اجتماعی و امکان محاسبه عوامل حقوق و مزایا در روش های اجرایی مختلف توسط کاربر، دقت و سرعت در محاسبه، محیطی حرفه ای و کاربر پسند و ارائه خدمات اینترنتی 24 ساعته، سبب شده است تا این نرم افزار به یکی از بهترین نرم افزارها تبدیل شود. گفتنی است که 30 روز استفاده از این نرم افزار رایگان است.

انتهای پیام

مرتبط با : فینتو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز