مسکن ملی به کجا رسید؟ / احتمال حذف ۵۰ درصد از متقاضیان

میزان وجه واریزی متقاضان مسکن ملی نشان می دهد، 50 درصد از این افراد تمایلی به دریافت مسکن ملی ندارند و یا بد حساب هستند و از لیست متقاضیان باید حذف شوند.

به گزارش کاماپرس، تا پایان آبان ماه متقاضیان مسکن ملی فرصت داشتند تا آورده  40 میلیونی خود را واریز کنند اما حالا با پایان آبان ماه ۱۵۸ هزار و ۲۹۶ نفر از متقاضیان در بانک مسکن اقدام به افتتاح حساب کرده و حدود ۱۰۰ هزار نفر آورده نقدی حدود ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

اتفاقی که نشان از بدحسابی و منصرف شذن برخی از متقاضیان می دهد به عبارت دیگر یعنی میزان افتتاح حساب ۳۹ درصد و میزان واریز وجه ۲۵ درصد از کل ظرفیت ۴۰۰ هزار نفری بوده است.

ایسنا نوشت: با نزدیک شدن به پایان مهلت واریز وجه برای واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، تعداد کسانی که افتتاح حساب کرده اند کمتر از نصف تعداد افراد واجد شرایط است و آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی می گویند با حذف متقاضیان بدحساب یا افزایش ظرفیت از آذرماه برای ثبت نام دور دوم تصمیم گرفته می شود.

طبق اعلام محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی متقاضیانی که پیامک دریافت کرده و اقدامی برای افتتاح حساب یا واریز وجه انجام نداده اند از پایان مهرماه به طور خودکار حذف شده اند. اما کسانی که پیامک دریافت نکرده اند هنوز فرصت دارند.

آریاک سفر

مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن اواخر اسفندماه سال گذشته انجام شد که ۱.۶ میلیون نفر نام نویسی کردند و خردادماه ۴۷۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. بعضی افراد هم که پیش از آن ثبت نام کرده بودند از اسفندماه سال گذشته از تایید خود مطلع هستند.

خرید و فروش زیرپوستی مسکن ملی

از آن زمان تا پایان آبان ماه ۱۳۹۹ تعداد ۱۵۸ هزار نفر افتتاح حساب و حدود ۱۰۰ هزار نفر واریز وجه داشته اند که با ۴۰۰ هزار واحد اقدام ملی و بیش از ۴۰۰ هزار واحد تعریف شده براساس تفاهم نامه با دستگاههای دولتی که جمعا بیش از ۸۰۰ هزار واحد می شود تناسبی ندارد.

هرچند متقاضیان واجد شرایط تمایل چندانی به پرداخت پول برای مسکن ملی نشان نمی دهند، بازار خرید و فروش امتیاز این واحدها البته به شکل زیرپوستی و غیرقانونی داغ است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز