مرسدس بنز به دنبال فتح بازار خودروهای لوکس

لست سکند

شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان در حال تدارک بازگشایی کارخانه های خود در اروپا بعد از عبور از پیک کروناست و علاوه بر این، برنامه هایی در سه محور برای فتح بازارها در سال 202 در دست اقدام دارد.

به گزارش کاماپرس، خودروهای مرسدس بنز در تمام دنیا و از جمله ایران از محبوب ترین خودروها در میان متقاضیان است ولی کاهش 60 درصدی درآمدهای این شرکت در سال گذشته به رغم افزایش قابل توجه فروش، مدیران این غول خودروسازی آلمان را به فکر ایجاد تحول در برنامه های خود انداخته است.

بنا به اعلام بی بی سی، مرسدس بنز سال گذشته میلادی را با ثبت رکورد جدیدی در تولید زد و با فروش بیش‌ از 2میلیون و300 هزار خودرو  سال قبل را به انتها رساند تا برای چهارمین سال پیاپی بزرگ ‌ترین خودروساز لوکس جهان لقب بگیرد.

برنامه های سه گانه مدیر سوئدی بنز برای فتح بازارهای خودرو 

راز آسمان پایتخت

البته ماجرای این خودروساز محبوب آلمانی روی ناخوشایندی هم داشت چرا که سود این شرکت با وجود افزایش قابل توجه تولید، 60 درصد افت کرد. ورود دیرهنگام مرسدس بنز به بازار ماشین‌های الکتریکی نیز به زیان این شرکت تمام شد و جایگاه این خودروساز را در بازار جهانی متزلزل کرد. ضمنا پیش‌بینی می‌شود بنز نتواند حجم آلایندگی خودروهایش را به سطحی که اتحادیه اروپا تعیین کرده برساند و به این ترتیب متحمل جریمه‌ای سنگین شود.

این نگرانی‌ها باعث شده تا اولا کالینوس، مدیر جدید و سوئدی این شرکت آستین‌ ها را بالا بزند و برای عبور از بحران، استراتژی تازه‌ای برای شرکت طراحی کند.این استراتژی تازه سه محور اصلی دارد: تمرکز بر ساخت ماشین‌های الکتریکی، سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای تقویت‌شده AMG و انقلاب دیجیتال در ساخت خودرو.

عرضه 10 مدل بنز الکتریکی تا سال 2022

این شرکت باسابقه خودروسازی قصد دارد کم توجهی خود به ماشین‌های الکتریکی را سال های  آینده جبران کند. مرسدس بنز در حال حاضر تنها یک مدل الکتریکی در بازار دارد، اما تعداد این مدل‌ها تا سال ۲۰۲۲ به 10 مدل خواهد رسید. از سوی دیگر، ماشین‌های تقویت‌شده بخش AMG سود خوبی برای غول لوکس ساز آلمانی داشته است و مرسدس بنز عرضه مدل‌های تازه، از این خودروها را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

شایان ذکر است بنز تصمیم دارد علاوه بر ساخت ماشین، به یک شرکت تکنولوژی مطرح در جهان تبدیل شود. این انقلاب دیجیتال در همه ابعاد از تولید و فروش گرفته تا خدمات و دستگاه‌های به کار گرفته در ماشین‌ها خواهد بود.

مرتبط با : مرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز