مرخصی اجباری 50 درصد از کادر فروش و تحویل «تسلا»

بنابر اعلام رسانه‌های معتبر خارجی، شرکت خودروسازی تسلا بیش از 50 درصد از کارکنان کادر فروش و تحویل خود در ایالات متحده آمریکا را به خانه فرستاده است.

به گزارش کاماپرس، این شرکت خبرها را به گروه‌های کوچک کارمندان خود رسانده و به گفته سه کارمند ناشناس این شرکت، اعلام کرده، تسلا قصد دارد با توجه به رده سنی، نیمی از کارمندان خود را به مرخصی اجباری بفرستد.

17 میلیون درخواست بیمه بیکاری در آمریکا

این در حالیست که میلیون‌ها کارگر در دیگر بخش‌ها تولیدی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا به همین ترتیب، خانه‌نشین و یا اخراج شده‌اند. طبق آخرین آمار، 17 میلیون آمریکایی درخواست بیمه بیکاری ناشی از کرونا داده‌اند که این رقم در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود.

سیاست‌های تسلا در مقابله با کرونا

کاهش کارکنان مشغول به کار تسلا از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و مدیران اجرایی و منابع انسانی این شرکت نیز اعلام کردند که مشاغل دیگری در این شرکت، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؛ زیرا، تنها بخش‌هایی که عملکردهای مهم دارند، از فعالیت باز نخواهند ایستاد.

در بیانیه رسمی این شرکت آمده است: « در حالی که همچنان حداقل عملکردهای اساسی را ادامه می‌دهیم، انتظار داریم تولید عادی را در تاریخ 4 مه در ایالات متحده آمریکا از سر بگیریم و مانع ایجاد هرگونه تغییر مهمی شویم. تا آن زمان، بسیار مهم است كه برای دستیابی به برنامه‌های بلندمدت خود، اقدامات لازم را انجام دهیم.»

آریاک سفر

بر اساس شنیده‌ها، تسلا قصد دارد از تاریخ 13 آوریل هزینه‌های جاری خود را به طور جدی کاهش دهد. این اقدامات شامل کاهش موقت حقوق و دستمزد کارمندان و تعدیل و به مرخصی فرستادن برخی از آن‌ها خواهد بود.

برای کارمندان آمریکایی، این کاهش حقوق برای معاونان در حدود 30 درصد، برای مدیران 20 درصد و برای دیگر کارکنان شرکت 10 درصد خواهد بود. بنابر پیش‌بینی‌ها، این کاهش حقوق تا پایان سه ماهه دوم سال 2020 ادامه خواهد داشت.

گفتنیست، اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شرکت تسلا مربوط به ماه مارس بوده است؛ اتفاقی که بسیاری از سیاست‌های این شرکت را تحت تاثیر خود قرار داد. بسیاری از کارکنان این شرکت معتقدند نوع واکنش این کمپانی به کرونا موجب سردرگمی، ترس و ناامیدی آن‌ها شده است.

مرتبط با : تسلا
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز