مراحل طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی-کاماپرس
ژیوار

زمانی که زوج‌ها تصمیم خود را برای جدایی گرفته‌ و قرار است بدون نزاع و به صورت دوستانه از یکدیگر جدا شوند، طلاق توافقی انجام می‌شود. این زوج‌ها علاقه‌ای به حضور مکرر در دادگاه نداشته و پس از مشاوره‌ها و صحبت‌های لازم برای جدایی به توافق رسیده‌اند. با این حال طی کردن مراحل طلاق توافقی زمان‌بر بوده و نیاز به حضور مکرر در دادگاه دارد. به علاوه گاهی هزینه طلاق توافقی به چندین میلیون تومان می‌رسد.

در این گزارش کاماپرس هزینه‌ها و مراحل طلاق توافقی را بررسی کرده و بهترین مسیر برای آن را پیشنهاد می‌کند.

مراحل طلاق توافقی

در مرحله اول توصیه می‌شود که زوجین به مشاور مراجعه کرده و سپس تصمیم خود را برای جدایی بگیرند. چراکه طلاق آخرین تصمیم برای حل مشکلات یک زندگی مشترک است. پس از آن زوج باید به یک وکیل طلاق مراجعه کرده و جلسه‌ای را به‌صورت آنلاین یا حضوری برگزار کرده و تمایل خود برای طلاق توافقی را اعلام کنند.

پس از جلسه با وکیل زمانی برای ارائه مدارک و تنظیم توافق‌نامه در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که طلاق توافقی است، زوجین باید پیش از اقدام در تمام زمینه‌های حقوقی به توافق برسند. در توافقنامه‌ای که توسط وکیل تنظیم می‌شود، هر دو نفر آن را امضا کرده و تمایل خود برای جدایی را رسما به دادگاه اعلام می‌کند. زوجین باید در خصوص مسائلی چون پرداخت مهریه زن، حضانت فرزندان و نفقه و اجرت المثل به توافق دوجانبه برسند تا مراحل طلاق توافقی در اسرع وقت انجام شود.

سپس توافقنامه برای انجام طلاق به دادگاه تحویل داده می‌شود. دادگاه نیز رأی نهایی را در خصوص جدایی دو نفر اعلام می‌کند. البته دادگاه جلسات متعددی از جمله جلسات مشاوره را برای زوجین پیش از طلاق ترتیب می‌دهد. در صورتی که دو نفر وکیل طلاق گرفته باشند، دیگر نیازی به حضور در تمامی این جلسات ندارند و وکیل با حضور در جلسات پرونده را پیگیری می‌کند. به این ترتیب هزینه‌ طلاق توافقی کاهش یافته و این فرایند در زمان کمتری انجام می‌شود.

دریان سفر امید

طلاق توافقی-کاماپرس

هزینه طلاق توافقی چقدر است؟

اولین هزینه طلاق توافقی برای ثبت دادخواست است که در سال 1402 این مبلغ 220 هزارتومان برای هرکدام از زوجین تعریف شده است. سپس زوجین باید برای دریافت مشاوره هزینه‌ای را پرداخت کنند. شرکت در جلسات مشاوره برای طلاق توافقی از سوی دادگاه اجباری بوده و هزینه آن برای هر نفر 80 هزارتومان است.

هزینه بعدی در مراحل طلاق توافقی مربوط به ثبت پس از اعلام رأی دادگاه است. زمانی که دادگاه رأی نهایی را اعلام می‌کند، طلاق باید در محضر ثبت شود. هزینه طلاق توافقی در دفترخانه‌های مختلف متفاوت است اما میانگین آن در شهر تهران حدود 1 میلیون و 500 تا 2 میلیون و 500 هزارتومان است.

وکلای طلاق هزینه‌های متفاوتی از موکلان دریافت می‌کنند که گاهی تا چند 10 میلیون تومان نیز ادامه دارد. با این حال گروه وکلای فراز برای انجام فرایند طلاق توافقی از هر نفر 3/5 میلیون تومان دریافت می‌کنند. در زمان عقد قرارداد نیمی از مبلغ دریافت شده و مابقی آن در زمان دریافت دادنامه دریافت می‌شود. چنانچه گروه وکلای فراز وکالت فرد را بر عهده بگیرند دیگر نیاز به حضور در همه مراحل طلاق توافقی و جلسات مشاوره دادگاه وجود ندارد.

خدمات گروه وکلای فراز برای طلاق توافقی

گروه وکلای فراز با بر عهده گرفتن وکالت افراد فرایند و هزینه طلاق توافقی را به شدت کاهش داده و آن را بین 7 تا 30 روز کاری و بدون حضور زوجین به اتمام می‌رساند. در حالی که ممکن است که طی کردن مراحل طلاق توافقی تا چندین ماه به طول انجامد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت گروه وکلای فراز از خدمات این مجموعه بهره‌مند شده و با کارشناسان در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه وکلای فراز
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مراحل طلاق توافقی چیست؟

  1. عبدل گفته:

    من بعد پونزده سال زندگی مشترک جدا شدم.دوستانه بنویسم.سه سال توی برزخم و اصلا خوب نیس.اصلا ب هیچ کسی حتی دشمنم پیشنهاد طلاق نمیدم.چ دوستانه چ با نزاع
    گاهی فکر میکنی اخرین راه حله.زندگی بعد طلاق با وجود اینکه یه اقا هستم خیلی سختح
    درگیر روزای قشنگی ک داشتی
    و بدی اش بکل یادت میره.گول حرفای مشاوره و دوستان رو نخورید.طلاق پایان هیچ چیز نیس.اصلا قشنگ نیس.بجسبید ب زندگی.زندگی بعد طلاق رو ب دشمنم هم پیشنهاد نمیکنم.من گول خوردم.شما نخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز