مدل قیمت گذاری خودرو تغییر کرد

مدل قیمت گذاری خودرو تغییر می کند.  خودروهای پرمصرف بازار توسط شورای رقابت و خودروهایی که قیمت‌های بالاتری دارند، توسط هیات مدیره خودروسازان تعیین قیمت می شود.
به گزارش کاماپرس، بحث قیمت گذاری خودرو داغ است. بعد از کشمکشی که بین شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای قیمت گذاری خودروها به وجود آمد، حالا مدل جدیدی برای قیمت گذاری خودرو در نظر گرفته شده است.

به گفته فرهاد به نیا سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با طرح پیشنهادی گروه سایپا برای قیمت‌گذاری محصولات هر دو خودروساز مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری ۵۵ درصد محصولات پرتیراژ و پر مصرف توسط شورای رقابت و ۴۵ درصد سایر محصولات توسط خود خودروسازان تعیین شود، موافقت شده است.
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به نیا درباره قیمت گذاری خودرو گفت:« میزان زیان‌دهی خودروسازان بالا رفته و در حال حاضر زیان انباشته‌ هر دو خودروساز به بالغ بر ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. برای تامین بخشی از این زیان، قرار بوده است که از ابتدای مهرماه، قیمت‌گذاری خودرو برای سه ماه سوم سال اعلام شود اما علیرغم اصرار یکی از دو خودروساز بزرگ، افزایش قیمت شامل مهرماه نخواهد شد و برای دو ماه آبان و آذرماه اعمال خواهد شد. زیانی که بابت این موضوع نصیب سایپا خواهد شد، ۶۰۰ میلیارد تومان و برای ایران‌خودرو حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. »

بلاتکلیفی در قیمت گذاری گرانی را بیشتر می کند

آریاک سفر

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو درباره بلاتکلیفی خودروسازان در قیمت گذاری خودرو به ایسنا گفت:« مهمترین موضوعی که در حال حاضر همه فعالان دو صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به آن اذعان دارند، موضوع افزایش قیمت فولاد، مواد اولیه و ورودی‌های صنعت خودرو و همچنین بلاتکلیفی خودروسازان در قیمت‌گذاری خودرو و از سوی دیگر افزایش قیمت خودرو در حاشیه بازار است. محصولی که خودروساز به مردم عرضه می‌کند، با دو تا سه برابر قیمت در بازار آزاد به‌فروش می‌رسد.

در حقیقت سود اصلی صنعت خودرو کشور، به بخش دلالی کشور تزریق می‌شود و این‌ها برای آنکه بتوانند این سود را دائمی کرده و پابرجا باقی بمانند، در افزایش قیمت خودروسازان همچنان ایجاد موانع می‌کنند؛ حتی شنیده می‌شود که به شورای رقابت هم فشارهایی وارد کرده‌اند تا مانع افزایش قیمت خودروسازان شوند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز