مدرک بین المللی آرایشگری چیست؟ از کجا بگیرم؟

آرایشگری یکی از مشاغلی است که در ایران و دیگر کشورها از درآمد مناسب و قابل توجهی برخوردار است. داشتن مدرک بین المللی آرایشگری برای توسعه کسب و کار آرایشگرهای تجربی و شروع آرایشگری به عنوان یک حرفه ضروری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مدرک بین المللی آرایشگری به عنوان یک مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دارای یک کد رجیستری است که موجب اعتبار آن در دیگر کشورها می‌شود. استفاده از مدرک بین المللی آرایشگری ، علاوه بر تقویت رزومه برای رونق کسب و کار و جلب اعتماد مشتریان در ایران، گزینه مناسبی برای مهاجرت به دیگر کشورها نیز محسوب می‌شود. کاماپرس در ادامه به معرفی مدرک بین المللی آرایشگری و بررسی نحوه دریافت آن می‌پردازد.

مدرک بین المللی آرایشگری چیست؟

مدرک بین المللی آرایشگری ، یک مدرک معتبر با یک کد رجیستری است که قابلیت استفاده از آن را در دیگر کشورها فراهم می‌کند. این مدرک، یک مدرک رسمی فنی حرفه‌ای است که سازمان صادر کننده آن دارای اعتبار جهانی و بین المللی است. برای دریافت این مدرک نیاز به هیچ‌گونه تحصیلات دانشگاهی نداشته و صرف برخورداری از علاقه و استعداد لازم در این زمینه کفایت می‌کند.

دریافت مدرک بین المللی آرایشگری نقش قابل توجهی در رزومه سازی و جلب اعتماد مشتریان داشته و برای پیشی گرفتن از رقبا در بازار کسب و کار ضروری است. ضمن این‌که مدرک بین المللی آرایشگری را می‌توانید در مراجع رسمی ترجمه کرده و برای مهاجرت در دیگر کشورها از این مدرک استفاده کنید.

آریاک سفر

مدرک بین المللی آرایشگری معتبر چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه بسیاری از آموزشگاه‌ها اقدام به صدور مدرک آرایشگری می‌کنند؛ با وجود این توجه داشته باشید که ویژگی‌های مدرک بین المللی آرایشگری معتبر و قابل استناد شامل کدرجیستری و رهگیری، هولوگرام، تاریخ، عنوان و ساعات مشخص، آرم شرکت صادرکننده و عکس کارآموز است.

انواع مدرک بین المللی آرایشگری کدامند؟

مدرک بین المللی آرایشگری در لاین‌ها و دسته‌ بندی‌های متعددی به افراد اعطا می‌شود. به‌طور کلی این مدرک در دو لاین مدرک بین المللی آرایشگری زنانه و مدرک بین المللی آرایشگری مردانه اعطا می‌شود. هر دو این مدارک باید توسط مراکز معتبر صادره شده و قابلیت پیگیری در سایت‌های دولتی و رسمی کشور صادر شده باشد. در این نوع مدارک معمولا نوع دوره، استاد دوره و مدت زمان گذرانده شده از سوی هنرجو ذکر می‌شود. حوزه‌های تحت پوشش هریک از این دو مدرک در ادامه آمده است؛

مدرک بین المللی آرایشگری زنانه

مدرک بین المللی آرایشگری زنانه یک مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر است که پس از گذراندن شاخه‌های مرتبط در مراکز و آموزشگاه‌های آرایشگری به افراد اعطا می‌شود. شاخه‌های تحت پوشش این لاین شامل کوتاهی موی زنانه، آرایش صورت، میکروبلیدینگ و پیگمنتیشن، تتو، اصلاح صورت و ابرو، اپیلاسیون، پاکسازی صورت، گریم و میکاپ، شینیون مو، کاشت ناخن، رنگ و مش، اکستنشن مژه، مانیکور و پدیکور، لیزر، کراتینه مو، پوست و زیبایی، و غیره است.

مدرک بین المللی آرایشگری مردانه

مدرک بین المللی آرایشگری مردانه یک مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر است که پس از گذراندن شاخه‌های مرتبط در مراکز و آموزشگاه‌های آرایشگری به افراد اعطا می‌شود. شاخه‌های تحت پوشش این لاین نیز شامل دوره هیرکات عمومی، دوره هیرکات تخصصی و ژورنال، دوره فید، دوره گریم داماد و غیره می‌شود.

چطور مدرک آرایشگری بین المللی بگیرم؟

برای دریافت مدرک بین المللی آرایشگر معتبر ابتدا باید در یک آموزشگاه آرایشگری وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده و دوره بگذرانید. بعد از گذراندن و اتمام دوره، آموزشگاه موردنظر هنرجو را برای امتحان نهایی به اداره کل فنی و حرفه‌ای شهر معرفی می‌کند. پس از برگزاری امتحان و کسب نمره قبولی، مدرک رسمی آرایشگری از سوی این سازمان به شما اعطا می‌شود. دریافت مدرک بین المللی آرایشگری از سوی این سازمان ممکن است چند ماه طول بکشد.

مدرک بین المللی آرایشگری صادر شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای در ایران، در سایت رسمی سازمان سنجش قابل استعلام بوده است و در دیگر کشورها نیز اعتبار دارد.

مدرک بین المللی آرایشگری چه کاربردی دارد؟

داشتن مدرک بین المللی آرایشگری برای آرایشگران تجربی و افرادی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند، علاوه بر رونق کسب و کار و کسب رضایت مشتریان، کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. برخی از این کاربردها در ادامه آمده است؛

مهاجرت با مدرک بین المللی آرایشگری

مدرک بین المللی صادره از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای ایران، مطابق با قوانین کار بین المللی ILO در حدود 186 کشور دنیا معتبر است. از این رو داشتن مدرک بین المللی آرایشگری برای آرایشگرانی که قصد مهاجرت و شروع به کار در خارج از کشور را دارند، ضروری است و فرایند مهاجرت را بسیار ساده می‌کند. توجه داشته باشید که تنها مدرک رسمی صادر شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای قابلیت ترجمه در مراجع رسمی برای مهاجرت را دارد.

جواز راه‌اندازی سالن آرایشی با مدرک بین المللی آرایشگری

اگر علاقه و استعداد آرایشگری دارید و به دنبال کسب درآمد از این طریق هستید؛ با داشتن مدرک بین المللی آرایشگری می‌توانید یک سالن آرایشی افتتاح کنید. در حال حاضر اتحادیه بدون داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای جواز کسب راه‌اندازی سالن آرایشی را نمی‌دهد. برای کسب این مجوز باید مدرک آرایش و پیرایش زنانه یا مدارک هفت گانه آرایشی را داشته باشید.

دریافت وام با مدرک بین المللی آرایشگری

یکی از مزیت‌های گذراندن دوره آرایشگری و دریافت مدرک آرایشگری از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای، امکان دریافت وام فنی و حرفه‌ای آرایشگری است. با دریافت این وام می‌توانید از کمک هزینه مناسبی برای راه اندازی کسب و کار و سالن آرایشی بهره‌مند شوید.

دریافت خدمات آرایشگری در منزل با مجموعه هوم سرویز

هوم سرویز یک پلتفرم آنلاین خدماتی معتبر و با سابقه است که بیش از 400 نوع خدمت متنوع و ویژه را به مشتریان خود ارائه می‌کند. یکی از خدمات ویژه هوم سرویز، خدمات آرایشگری در منزل و خدمات اصلاح سر و صورت و کوتاهی‌های ژورنالی و حرفه‌ای است.

برای دریافت خدمات آرایشگری در منزل ، تنها کافی است تا در سایت آرایشگری هوم سرویز درخواست خود را ثبت کرده و منتظر تماس همیاران هوم سرویز برای ارائه مشاوره رایگان و ثبت سفارش برای حضور آرایشگران حرفه‌ای هوم سرویز در منزل خود باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز