مدارک لازم برای اجاره خودرو با راننده و بدون راننده چیست؟/ قیمت روز 7 آبان 1401

مدارک لازم برای اجاره خودرو در اکثر شرکت‌های رنت خودرو یکسان است. این مجموعه‌ها معمولا برای اجاره خودرو بدون راننده، مدارک کمتری را از متقاضی دریافت می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رنت خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها مردم زیادی با اجاره خودرو، از هزینه‌های‌شان کم می‌کنند. زیرا هزینه خرید و استهلاک خودرو، بسیار گران‌تر از رنت خودرو است. اما افرادی که تا به حال خودرو اجاره نکرده‌اند، احتمالا از مدارک لازم برای اجاره خودرو اطلاع دقیقی ندارند و شاید تصور کنند روند پیچیده‌ای داشته باشد. به همین خاطر در ادامه به بررسی مدارک لازم برای اجاره خودرو پرداخته می‌شود؛

مدارک لازم برای اجاره خودرو چیست؟

مدارک لازم برای اجاره خودرو ، برای رنت اتومبیل با راننده یا بدون راننده با هم متفاوت دارد. ضروری است تا افراد به شرکت‌های معتبر رنت خودرو مراجعه کنند. در غیر این صورت ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی شوند. معمولا افرادی که خودرو را با راننده اجاره می‌کنند، فقط لازم است علاوه بر ارائه مدارک شناسایی، هزینه اجاره خودرو را بپردازد. اما اگر فردی خودرو بدون راننده اجاره کند، باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • مدارک شناسایی
  • هزینه اجاره خودرو
  • چک، سند یا وثیقه‌ای معادل قیمت خودرو
  • مبلغی به عنوان ضمانت برای خسارت و جریمه

شرکت‌ها معمولا برای اجاره خودرو بدون راننده، برای هر 24 ساعت، یک روز اجاره دریافت می‌کنند. بعضی از شرکت‌ها نیز برای لغو و عودت خودرو هزینه‌ای نمی‌گیرند. برای اجاره خودرو با راننده، معمولا در زمان رزرو یا بستن قرار داد، 10 درصد از ارزش خودروی کرایه شده دریافت می‌شود. مابقی هزینه رنت اتومبیل، بعد از تحویل خودرو به شرکت گرفته می‌شود.

آریاک سفر

چند نکته ضروری درباره اجاره خودرو بدون راننده

مدارک لازم برای اجاره خودرو موارد مشخصی هستند. همه شرکت‌های رنت خودرو، فرم مشخصی برای بستن قرارداد دارند. در این فرم ویژگی‌های خودرو ذکر شده است. مواردی مانند نام و مدل خودرو، پلاک، رنگ، زمان تحویل اتومبیل، مدت زمان اجاره، مشخصات ظاهری خودرو و… . در صورتی که هر یک از موارد گفته شده، به صورت واضح درج نشده باشد، از نظر قانون این قرارداد باطل است.

ممکن است مشکلات متعددی در صورت اجاره خودرو از شرکت‌های نامعتبر رخ دهد؛ مانند تحویل خودرویی با ظاهری نامناسب، پرداخت هزینه‌های اضافی، تعویق و یا نقص مدارکی مانند چک، ویعه و یا سفته، مقصرجلوه‌دادن مشتری، اقدامات کلاهبردارانه و… . بنابراین افراد باید با تحقیق میان شرکت رنت خودرو، دست به انتخاب بزند.

در ادامه لیست قیمت برخی خودروها را برای اجاره مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

مرتبط با : سعادت رنت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز