محوطه سازی خلاقانه با باکس فلزی کاشت گیاه

ژیوار

فلاورباکس‌، یکی از ایده‌های کارآمد و جایگزین برای علاقه‌مندان گل‌ و گیاه است که باعث پررنگ‌تر شدن پیوند انسان و طبیعت می‌شود.

به گزارش کاماپرس، با رواج اصول طراحی نوین در ساخت‌وساز، بسیاری از فضاهای سبز مانند گلخانه‌ها در حال حذف شدن است. از طرف دیگر گسترش زندگی آپارتمانی و محدودیت فضا باعث کمرنگ شدن ارتباط بین انسان و طبیعت شده‌ است. برای این منظور فلاورباکس‌هایی در جنس‌های مختلف چوبی، بتنی، سنگی، فلزی و سفالی تولید می‌شود که باکس کاشت گیاه‌ فلزی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مدل‌ها است.

این گزارش به بررسی نکات مهم درباره باکس کاشت گیاه فلزی پرداخته است.

مزیت محوطه سازی با باکس کاشت گیاه فلزی

باکس کاشت گیاه فلزی با استفاده از ورق‌ گالوانیزه و ورق سیاه ساخته می‌شود. در ایران به دلیل مقرون به صرفه‌ نبودن، از آلومینیوم و استیل برای ساخت فلاورباکس استفاده نمی‌شود. از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت باکس کاشت گیاه فلزی، جنس مقاوم آن و همچنین تنوع مدل‌های تولید شده در این بخش است. در این صنعت، فلزات به دلیل انعطاف‌پذیری، شکل‌پذیری بالا و سطح صیقلی به میزان زیادی کاربرد دارند.

وزن سبک باکس کاشت گیاه فلزی باعث قابلیت جابه‌جایی آسان آن شده است. یکی دیگر از عوامل محبوبیت فلاورباکس فلزی، مقاومت بالا در برابر عوامل بیرونی و عمر طولانی آن در درازمدت است. رنگ‌پذیری و ماندگاری بالای رنگ و قیمت مناسب فلاورباکس فلزی از سایز مزیت‌های آن است. باکس‌ کاشت گیاه فلزی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شرایط اقلیمی تهران است و به هیچ وجه کیفیت خود را در برابر آفتاب تابستان و سرما زمستان از دست نمی‌دهد.

دریان سفر امید

انواع باکس کاشت گیاه فلزی

باکس‌های کاشت گیاه فلزی در مدل‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شود و به همین دلیل می‌توانند افراد با هر نوع سلیقه‌ای را راضی کنند. باکس‌های کاشت گیاه زمینی، یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها است که در اشکال مربع، مستطیل و استوانه تولید می‌شوند. کف این باکس‌ها به صورت مستقیم با زمین در تماس است و معمولا از آن‌ها برای محوطه‌سازی‌های شهری استفاده می‌شود.

باکس‌های کاشت گیاه پایه‌دار ارتفاع بلندی دارند و به همین جهت برای ایجاد حریم و پارتیشن‌بندی انتخاب ایده‌آلی به شمار می‌روند. این باکس‌های کاشت گل بیشتر کاربرد دکوری دارند و از آن‌ها برای نگهداری گیاهان ظریف و کم‌وزن استفاده می‌شود.

باکس کاشت گیاه فلزی به دلیل وزن سبک، امکان نصب در دیوار را فراهم می‌کند. در این مدل باکس‌ها محلی برای پیچ شدن روی بدنه آنها تعبیه می‌شود و یکی از زیبا‌ترین انتخاب‌ها برای محوطه‌سازی محسوب می‌شوند.

فلاورباکس‌های نرده‌ای نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای ایجاد باغچه‌های پشت‌ پنجره و گلدان‌های نرده‌ای است که به دلیل قابلیت نصب آسان، طرفداران بسیاری دارد.

فلاورباکس‌های فلزی وینتیج هم یکی از المان‌هایی است که به تازگی در محوطه‌سازی ویلا، حیاط، تراس و باغ به میزان زیادی استفاده می‌شود. این فلاورباکس‌ها با استفاده از ورق‌های رنگ‌ و رو رفته گالوانیزه و سایر فلزات ساخته می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. با خلاقیت و سلیقه می‌توان ایده‌های جذابی برای محوطه‌سازی با فلاورباکس‌های وینتیج اجرا کرد.

ساختار باکس های کاشت گیاه فلزی

باکس‌های کاشت گیاه فلزی به لحاظ ساختاری در گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. باکس‌ کاشت گیاه فلزی تک جداره با استفاده از یک لایه ورق فولادی تولید می‌شود. باکس‌های دوجداره در دو لایه تولید می‌شوند که لایه داخلی آن از جنس گالوانیزه است.

چگونگی محوطه‌سازی با باکس کاشت گیاه فلزی

«ایده سبز» با تیمی حرفه‌ای از مجریان، طراحان و متخصصان فضای سبز از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با هدف افزایش سرانه فضای سبز به صورت اصولی و پررنگ‌ کردن ارتباط با طبیعت، تعداد زیادی از پروژه‌های موفق را در کارنامه‌ حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. در حال حاضر توجه به ملزومات محوطه‌سازی و زیباسازی مکان‌های مسکونی، تجاری و اداری بیشتر شده است و باکس‌های کاشت گیاه فلزی، یکی از پرکاربردترین عناصر در محوطه‌سازی به شمار می‌روند.

علاقه‌مندان برای تهیه فلاورباکس و محوطه‌سازی با آن از طریق مجموعه ایده سبز می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://idehsabz.co مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن‌های 02177245295، 09126494926 و 09121173266 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز