محقق شدن سود پیش بینی شده بانک سینا در سال گذشته

ژیوار

«بانک سینا» با برنامه ریزی و اجرای سیاست مناسب، در سال‌های گذشته از بانک‌های سودده ایران بود. این مجموعه در سال 1399 هم به این روند ادامه داده و سود پیش بینی شده‌اش را محقق کرد.

به گزارش کاماپرس، میزان تسهیلات پرداختی بانک سینا در پایان سال مالی گذشته نسبت به سال 1398 بیش از 60 درصد افزایش داشت. این امر با اجرای طرح جهش مصارف با هدف بهبود نسبت خالص مصارف به منابع اتفاق افتاد. به علاوه با اجرایی شدن طرح جهش ارزی جمع خالص درآمد ارزی این مجموعه در سال قبل نسبت به سال 1398 بالغ بر 61 درصد رشد داشت.

بنا به گفته ایمانی، مدیر عامل بانک سینا، از آنجا که قیمت تمام شده پول نقش مهمی در افزایش بهای خدمات بانک‌ها دارد، بانک سینا باید با بهبود عملکرد خود، کسب درآمد از حوزه خدمات آی‌تی و عدم تمرکز به کسب درآمد در حوزه اعتباری و حرکت به سمت شاخص‌های عملکردی دیگر قیمت تمام شده پول در بانک را کم کند.

میزان مانده مطالبات غیر جاری این بانک در سال 1399 افزایشی نداشته و در زمینه طرح توسعه سهم بازار هم با هدف جذب منابع طراحی شده، در بازه زمانی مشخص با تلاش همکاران صف و ستاد بانک به منابع بیش از اهداف تعیین شده دست پیدا کرد. به صورت کلی عملکرد این مجموعه در سال گذشته با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا و تحریم‌های همه جانبه، مناسب به نظر می‌رسد.

برخی اقدامات بانک سینا در سال جاری

دریان سفر امید

این مجموعه به منظور ارائه خدمات مطلوب به مشتریان طرح آمایش و توسعه شبکه شعب مجموعه خود را در سال جاری اجرا می‌کند. بنا به اعلام ایمانی، بانک سینا در این طرح با بهسازی و جا نمایی شعب و استفاده از فناوری‌های روز، تاکنون مجوز فعالیت 11 شعبه و باجه را از بانک مرکزی دریافت کرده که این امر زمینه ارائه خدمات بانکی در مناطق مختلف کشور را به وجود آورده است.

این بانک اقداماتی اعم از ایجاد کسب و کار قرض الحسنه را انجام داده که امری در جهت محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در مناطق کمتر برخوردار کشور و پاسخی به دغدغه سهامدار بانک به شمار می‌رود. از دیگر فعالیت‌های بانک سینا استخدام و به کارگیری نیروهای جوان و متخصص به منظور بهبود عملکرد و ارائه سریع خدمات تاثیر گذار است.

بنا به گفته مدیر عامل این بانک بازنگری حدود اختیارات ارکان اعتباری مدیریت‌های مناطق، یکی دیگر از اقدامات مجموعه سینا بوده که سرعت در ارکان اعتباری مناطق و همچنین ارائه خدمات به مشتریان را در پی دارد.

مرتبط با : بانک سینا
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز