محبوب ترین خودروها در کشورهای همسایه

در کشورهای اطراف یک خودرو نسبت به دیگر خودروها پرتقاضاتر است و لقب محبوب ترین خودرو را می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از همراه مکانیک، بر اساس آمار و اطلاعات موجود تاکنون مشخص نشده که چه خودرویی در ایران از دیگر محصولات پرفروش‌تر است، ولی در کشورهای اطراف ایران پرفروش‌ترین ماشین‌ها در سال 2021 مشخص شده که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام پرداخته می‌شود.

از هیوندا تا دنا

در کشور سوریه پرفروش‌ترین خودرو هیوندای توسان است که از مزایای آن می‌توان به فضای کابین، مصرف سوخت و امکانات رفاهی اشاره کرد. این خودرو محور محرک دو دیفرانسیل دارد که گیربکس آن 6 دنده اتومات، پیشرانه 4 سیلندری و حجم موتور آن 2 لیتری است. قدرت این خودرو 155 اسب بخار، گشتاور آن 192 نیوتن‌متر، شتاب آن 11.8 ثانیه، سرعت این خودرو 180 کیلومتر و مصرف ترکیبی هیوندای توسان 8.3 لیتر است.

خودرو فیات آی جی ای آ در کشور ترکیه محصولی پرفروش است که موتور 1.4 لیتری بنزینی و قدرت 195 اسب بخار دارد. گیربکس این محصول 5 سرعته دستی است که شتاب 0 تا 100 آن 12/2 ثانیه طول می‌کشد. از تجهیزات این محصول می‌توان به سیستم کروز کنترل تطبیقی، دستیار هوشمند چراغ جلو، تشخیص خستگی نگرش راننده، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم جلوگیری از برخورد، سنسور باران و… اشاره کرد.

آریاک سفر

بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان در سال 2021به سراغ خودرو خزر، دنا، رفته‌اند. این محصول دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه، حجم موتور 1645 سی‌سی، تنفس موتور طبیعی، حداکثر قدرت 115 اسب بخار در 6 هزار دور دقیقه و حداکثر گشتاور 157 نیوتن‌متر در 4هزار و 500 دور دقیقه است. انتقال نیرو در این محصول از طریق دیفرانسیل جلو انجام می‌شود و دارای 5 دنده دستی است. شتاب صفر تا صد این محصول 13 ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن 189 کیلومتر در ساعت است.

تویوتا؛ محبوب قلب‌ها!

در کشور پاکستان پرفروش‌ترین خودرو تویوتا یاریس معرفی شده که از مزایای این محصول می‌توان تعلیق نرم، مصرف سوخت صحیح و کیفیت ساخت بالا را نام برد. محور محرک این خودرو دیفرانسیل جلو و دارای گیربکس 4 دنده اتومات است. پیشرانه این محصول 4 سیلندر و حجم موتور آن 1.5 لیتر است. قدرت تویوتا یاریس 107 اسب بخار و گشتاور آن 141 نیوتن‌متر است که بدنه سدان با شاسی یکپارچه دارد.‌

افغانستانی‌ها در سال 2021 بیشتر به سراغ خرید تویوتا کرولا رفته‌اند زیرا دوام فنی، سواری نرم و راحت، فضای جادار کابین و مصرف سوخت مناسب از مزایای این محصول است. این خودرو سدان جمع‌وجوری است که قدرت آن 143 اسب بخار، گشتاور آن 187 نیوتن‌متر و شتاب آن 10.5 ثانیه است. سرعت این محصول 195 کیلومتر بر ساعت است و مصرف ترکیبی برابر با 7.7 لیتر درصد کیلومتر دارد.

خودرو محبوب در کویت و امارات متحده عربی تویوتا لندکروز مشخص شده است. توانایی آفرود، عایق بندی مناسب کابین، فضای جادار کابین، کیفیت ساخت بالا و فنربندی نرم و قدرتمند را می‌توان از مزایای این خودرو محبوب دانست. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به ریموت استارتر، وینچ جلو و عقب، سنسور جلو، سنسور عقب، توزیع نیرو ترمز، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، دی لایت، ارتفاع نور اتومات، چراغ مه شکن جلو، چراغ شور، دکمه‌های کنترلی، حساسیت به سرعت و … را نام برد.

در عربستان سعودی تویوتا کمری به عنوان پرفروش‌ترین خودروسال 2021 معرفی شده است. از قابلیت‌های این محصول پرفروش می‌توان به توزیع نیرو ترمز، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، نیروی کمکی هیدرولیکی، تنظیم موقعیت 4 حالته، فرمان 4 شاخه، دارای 4 اسپیکر برای سیستم صوتی، ایربگ راننده، ایربپ سرنشین جلو و … اشاره کرد. این خودرو سدان متوسطی است که قدرت آن 158 اسب بخار و گشتاور آن 128 نیوتن‌متر است که حجم موتوری برابر با 2.4 لیتر دارد.

همان‌طور که قبلا گفته شد آمار دقیقی از فروش خودرو در ایران در دست نیست ولی طبق تولیدها خودروی تیبا را می‌توان پرفروش‌ترین محصول ایران دانست. محور محرک این خودرو دیفرانسیل جلو است که گیربکس 5 دنده دستی دارد. پیشرانه این محصول 4 سیلندر ام15 است که حجم موتور 1/5 لیتری دارد. قدرت این خودرو 87 اسب بخار، گشتاور آن 128 نیوتن‌متر و سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان ترمز ضدقفل، ترمز عقب کاسه‌ای، چراغ مه شکن جلو، چراغ مه شکن عقب، نیروی کمکی هیدرولیکی، ایربگ راننده، ایربگ سرنشین و… را نام برد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز