حاشیه های نبود ماکت هواداران زن در بازی پرسپولیس

ایده «هوادارِ ماکتی» در بازی خانگی پرسپولیس ضمن آن که منتقدان فراوانی داشت، نتوانست پای زنان را به ورزشگاه آزادی و مسابقات فوتبال حتی در قالب ماکت باز کند.

به گزارش کاماپرس؛ نکنه قابل توجه بازی دیروز پرسپولیس و شاهین بوشهرکه در میان حواشی به آن پرداخته نشد، اجرای ایده قرارگرفتن ماکت به جای تماشاگر روی سکوهای ورزشگاه آزادی بود. باشگاه پرسپولیس به ععنوان اولین باشگاه ایرانی، ایده ماکت را اجرایی کرد اما در اجرای این ایده با اینکه هیج مردی روی سکوها حضور فیزیکی نداشت، ماکت سر و گردن زنان با حجاب هم ممنوع شد.شهروند در گزارش کوتاه امروز خود نوشته است که طرح حضور ماکتی هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی همان‌طور که انتظار می‌رفت سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به دنبال داشت.

ماکت 500 هوادار در استادیوم

به نوشته شهروند؛ « شاگردان یحیی گل‌محمدی در شرایطی روز شنبه در نخستین بازی رسمی خانگی بعد از شیوع ویروس کرونا در آزادی به مصاف شاهین بوشهر رفتند که مسئولان باشگاه طبق اطلاعیه قبلی و اقداماتی که با هماهنگی هواداران انجام دادند‌، شرایط حضور ماکتی ٥٠٠ هوادار را در استادیوم فراهم کردند. البته انتظار اسپانسر باشگاه این بود که هواداران زیادی از اجرای این طرح استقبال کنند منتها تنها ٥٠٠ هوادار حاضر شدند برای اجرای این طرح با مبلغ ٣٠‌هزار تومان در سایت باشگاه ثبت نام کنند. »

انتقاد به حذف ماکت زنان

آریاک سفر

خروجی کار هم البته با حرف‌وحدیث‌های زیادی همراه بود. به نوشته شهروند:«عده‌ای ضعف باشگاه در اجرای پروژه‌های اینچنینی را علت استقبال کم هواداران بیان کردند و خیلی‌ها بر این باور بودند که ماکت‌های طراحی‌شده بسیار زشت و دور از شأن باشگاه بزرگ پرسپولیس بوده است. حتی بسیاری از هواداران هم در انتقادی قابل توجه از مدیران باشگاه سوال کردند که چرا هواداران زن پرسپولیس در این حضور ماکتی هیچ جایی نداشتند؟ حذف تصاویر زنان هوادار از بین ماکت‌هایی که در ورزشگاه قرار گرفت عملا نشان داد که انگار حضور تصاویر هواداران زن با حجاب کامل هم در ورزشگاه و روی ماکت ایراد دارد و بسیاری از کاربران انتقاداتی جدی از مدیران باشگاه پرسپولیس و اسپانسر برای نادیده گرفته‌شدن زنان مطرح کردند.»

شهروند نوشته ؛« با چنین فضایی باید دید مسئولان پرسپولیس آیا برای مسابقات بعدی خانگی هم اجرای طرح حضور ماکتی هواداران را در ورزشگاه آزادی گسترش خواهند داد یا با همین شرایط به شکلی محدود این اقدام را انجام می‌دهند.»

 

انتهای پیام

مرتبط با : پرسپولیس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز