مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی جدید ال‌ جی معرفی شد

مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی OLED جدید ال‌جی -کاماپرس

شرکت ال جی بدون هیاهو و مصاحبۀ مطبوعاتی، یک صفحه محصول برای مانیتور مدل 27GR95QE-B در سایت اصلی خود ایجاد کرد و سپس شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها متوجه آن شدند. این اولین پنل OLED این شرکت با این اندازه است که وضوح 1440p  یا QHD را ارائه می‌کند؛ وضوحی که محبوبیت فزاینده‌ای بین گیمرهای کامپیوتر و کنسول‌ها دارد.

به گزارش کاماپرس، ترجیح استفاده از وضوح 1440p بر 4K نباید بر توانایی آن در تولید کیفیت تصویر تأثیر بگذارد، اگرچه پوشش ضد تابش آن احتمالاً ظاهر متفاوتی نسبت به صفحه‌نمایش براق تلویزیون ارائه می‌دهد. قیمت این نمایشگر جدید با ۹۹۹٫۹۹ دلار ذکر شده است، اما تاریخ عرضه خاصی برای آن اعلام نشده است. مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی OLED ال جی ،یک مدل 1440p جدید که نرخ تازه‌سازی سریع ۲۴۰ هرتز را به رزولوشن بالاتر 4K اولویت داده است.

پایه قابل تنظیم این مانیتور به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل، مانیتور را بالا یا پایین ببرید، آن را خم کنید یا حتی بچرخانید. این باید بزرگ‌ترین مشکل را در تلاش برای تبدیل تلویزیون خانگی OLED به مانیتور برطرف کند که یا باید با پایه‌های غیرقابل‌تنظیم آن درگیر بود یا آن‌ها را برداشت و تلویزیون را به دیوار نصب کرد. با استفاده از این ویژ‌گی این مانیتور، می‌توان از پایه همراه آن استفاده کرد یا حتی آن را برداشت و به بازوی مانیتور متصل کرد. طبق اطلاعاتی که ال‌جی ارائه کرده است، وزن مانیتور بدون پایه نزدیک 1۵ کیلوگرم و با پایه حدود 7٫۳ کیلوگرم است.

مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی OLED جدید ال‌جی

در صفحه محصول ذکر شده است که دارای صفحه‌نمایش 110٫8 پیکسل در هر اینچ (PPI) است و دارای دو درگاه HDMI، یک DisplayPort، یک جک هدفون، صدای نوری دیجیتال و دو پورت USB-A نسل سوم است. بااین‌حال، مشخص نشده است که چه نسخه‌ای از HDMI یا DisplayPort توسط این مانیتور پشتیبانی می‌شود. همچنین حداکثر روشنایی این مانیتور نیز اعلام نشده است.

آریاک سفر

مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی OLED جدید ال‌جی

درحالی‌که تلویزیون‌های OLED ال‌جی طراحی مینیمالیستی دارند، این مانیتور بازی با پایه زاویه‌دار و لامپ‌های LED با رنگ‌های RGB تعبیه‌شده در پشت آن طراحی زیاد ساده ندارد. اما اگر این مانیتور به دیوار نصب شود، چیز زیادی در مورد پنل جلویی آن وجود ندارد که نشان دهد که با یک مانیتور گیمینگ روبرو هستیم.

وقتی صحبت از زمان پاسخ‌دهی سریع و نرخ تازه‌سازی بالا به میان می‌آید، معمولاً غلبه بر تلویزیون‌های OLED سخت است، و این مانیتور ۲۷ اینچی نیز استثنا نیست. زمان پاسخ‌دهی آن 0٫3 میلی‌ثانیه است، درحالی‌که ال‌جی ادعا می‌کند که زمان پاسخ‌دهی تلویزیون OLED مدل C2  آن 0٫1 میلی‌ثانیه است. درحالی‌که فناوری  Nvidia G-Sync در مانیتورهای گران‌قیمت با نرخ تازه‌سازی بالا رایج است، اما ال‌جی این مانیتور را با پشتیبانی از AMD FreeSync Premium فقط «سازگار با G-Sync اعلام کرده است.

قیمت ۹۹۹٫۹۹ دلار برای یک ۲۷ اینچی ممکن است بالا به نظر برسد، ولی نسبت به قیمت نمایشگرهای OLED جدید 4K ال‌جی که برای کریتورها ساخته شده است، منطقی به نظر می‌رسد. می‌توان یک تلویزیون ال‌جی مدل C2 ۴۲ اینچی با G-Sync تمام‌وکمال با پنل 4K و سایر مزایا را با قیمت ۸۹۹٫۹۹ دلار تهیه کرد؛ اما به‌اندازه این مدل ۲۷ اینچی روی میز جا خوش نمی‌کند. به‌علاوه، تلویزیون‌های OLED ال‌جی دارای DisplayPort نیستند و تنها تا نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی می‌کنند. یکی دیگر از مدل‌هایی که باید در این بازه قیمت در نظر گرفت، مانیتور گیمینگ ۳۴ اینچی برند Alienware با وضوح 1440p است که از ۱۰۹۹٫۹۹ دلار شروع می‌شود.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده تصاویر و جزئیات بیشتر از این محصول، به وب‌سایت رسمی ال‌جی مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : ال جی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز