مالیات خودرو چقدر است؟

لست سکند

آیین نامه اجرایی کسب مالیات از خودروهای سواری و وانت‌های دو کابین به تصویب رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مالیاتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، در نشست هیئت وزیران دولت برای انواع خودرو سواری و وانت دو کابین که ارزش آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان باشد، مالیات مشخص کرد.

نرخ مالیات برای هر خودرویی نسبت به قیمت آن متفاوت است؛ اگر سقف ارزش خودرویی یک میلیارد تومان باشد، نرخ مالیات آن سالیانه صفر درصد خواهد بود. خودروهایی که ارزش آن‌ها یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان باشد نرخ مالیات تعلقی به آن سالانه  یک درصد است. خودروهایی با ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان تا 3 میلیارد تومان باید سالانه با نرخ 2 درصد مالیات بپردازند. برای خودروهای یک میلیاردی تا 4 میلیارد و 500 میلیون تومانی نرخ سه درصد مالیات در نظر گرفته شده است و اگر خودرویی نسبت به مازاد 4 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت داشته باشد نرخ مالیات آن سالانه 4 درصد خواهد بود.

نکته لازم به تذکر آن است که هر خودرو جداگانه مشمول مالیات خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

سازمان امور مالیاتی کشور وظیفه دارد که ارزش انواع خودرو سواری و وانت دو کابین را نسبت به سال ساخت یا سال واردات آن بر اساس جدول‌های ارزش خودرو که در پایان سال 1400 اعلام شد مشخص کند. بنابراین مبنای تشخیص، اطلاعات درج شده در برگ سبز خواهد بود.

تمامی مشمولان آیین‌نامه مذکور وظیفه دارند تا پایان بهمن‌ماه 1401 نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند؛ در غیر این صورت سازمان مالیات می‌تواند با مطالبه سیستمی و همچنین از طریق عملیات اجرایی موضوع فصل نهم باب چهارم قانون، مالیات را از مشمولان دریافت کند.

الوبیزنس

میزان مالیات خودرو بسیار تحت تأثیر سیاست های دولت از جمله قانون بودجه هر ساله و سایر قوانین مالیاتی است. بنابراین آگاهی از مقررات مالی و انجام به موقع تکالیف مالیاتی از مهم‌ترین وظایف مودیان در این زمینه است. الوبیزنس به عنوان اولین پلتفرم مشاوره کسب و کار مشاوران خبره‌ای در زمینه مالیات دارد که به شما در محاسبه و انجام تکالیف مربوط به مالیات خودرو کمک می‌کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز