مالیات خانه های خالی ؛ یک قدم تا اجرا

لست سکند

مالیات خانه های خالی در یک قدمی اجرا قرار گرفته است چرا که به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، از امروز پیامک واحد‌های خالی مسکن برای تعیین تکلیف به مالکان مشمول ارسال می‌شود

به گزارش کاماپرس، همگام با رونمایی از سامانه ملی املاک و اسکان کشور، امروز ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان خانه های خالی ارسال شد و قرار است طی ده روز آینده به صاحبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی پیامک ارسال ‌شود.
در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور شناسایی شده است که حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از این واحد‌ها خالی از سکنه بوده اند، از تعداد شناسایی شده، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مالک حقیقی و حقوقی هستند و حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار بیش از یک واحد مسکونی دارد.

ثبت 91 میلیون کد ملی که مالک خانه اند!

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اطلاعات جامع از سازمان امور مالیاتی و برخی دستگاه‌ها دریافت کرده‌ایم، گفت: اطلاعات بر اساس معماری آنالیز شده اند.
او در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، تاکید کرد: ۹۱ میلیون کد ملی وجود دارد که مالکیت به نام آن‌ها است که در مقایسه با تعداد و مردم در کشور بسیار تفاوت دارد.
به گفته این مقام مسئول ۷۲ هزار و ۷۰۰ واحد مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مجموعه این اطلاعات بسیار قابل توجه بود، به طوری که یک فرد حقیقی حدود ۶۵۰ واحد مسکونی و یک فرد حقوقی هم بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به نام خود در این سامانه ثبت کرده است.

ارسال 100 هزار پیامک ؛ گام اجرایی اخذ مالیات خانه های خالی

راز آسمان پایتخت

او افزود: امروز ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان ارسال می‌شود و طبق بررسی‌هایی که انجام داده ایم در صورتی که مالکان پیامک‌ها را دریافت کرده باشند اگر واحدشان خالی باشد کد تایید را ارسال می‌کنند و اگر واحد آن‌ها خالی نباشد باید مستنداتی را ارائه دهند که نشان دهد واحد آن‌ها به اجاره یا به فروش رفته است.
محمود زاده گفت: فرصت ارسال مستندات تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و در پایان شهریور فهرست خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی تحویل خواهیم داد.
این مقام مسئول تصریح کرد: این سامانه تاثیر بسیار مثبت و محسوسی در بازار اجاره برجای خواهد گذاشت و بهره برداری از سامانه املاک و مسکن به سرمایه گذاری در این بخش کمک می کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز