قیمت 5 مدل خودرو برقی در سامانه یکپارچه + تعرفه واردات

ژیوار

تعرفه واردات خودروهای برقی متفاوت است. این مساله بستگی به این دارد که خودرو برقی برای تاکسیرانی یا عرضه عمومی واردات شده‌ باشد. بر این اساس تعرفه واردات این خودروها بین نیم تا 4 درصد متغیر است.

به گزارش کاماپرس، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ترویج استفاده از خودروهای برقی سیاست واردات این خودروها با تعرفه پایین را در دستور کار قرار داده‌است. اما همه خودروهای وارداتی تعرفه برابری ندارند. در این گزارش به جزئیات تعرفه خودروهای وارداتی پرداخته شده‌است.

تعرفه واردات تاکسی های برقی

در حال حاضر یکی از برنامه‌های دولت نوسازی تاکسی‌های فرسوده با خودروهای برقی است. از طرف دیگر قیمت خودروهای برقی در ایران بسیار بالاتر از خودروهایی است که تاکنون برای تاکسی استفاده شده‌اند. به همین دلیل برای کمک به طرح جایگزینی طبق دستورالعمل گمرک تعرفه واردات خودروهای برقی برای نوسازی تاکسیرانی حدود نیم در صد تعیین شده‌است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

همچنین برای سایر خودروهای برقی تعرفه واردات 4 درصد در نظر گرفته شد. خودروهای هیبریدی نیز برای واردات تعرفه‌ای 15 درصدی خواهند داشت.

در حال حاضر خودروهای وارداتی برقی در محدوده بین 20 تا 30 هزار دلار هستند. براساس میزان تعرفه اعلام شده تفاوت قیمت خودروهای برقی از گمرک تا بازار بسیار پایین تر از خودروهای بنزینی خواهد بود.

قیمت 5 مدل خودرو برقی سامانه

طبق ابلاغیه وزارت صنعت در سامانه یکپارچه خودروهایی که عرضه شده‌اند شامل 5 مدل است. بر مبنای قیمت‌های اعلام شده برای خودروهای وارداتی قیمت خودروی نیسان مدل سانی یک میلیارد و 107 میلیون تومان، قیمت خودروی هونگچی با مدل EQM5EV قیمت یک میلیارد و 805 میلیون تومان و قیمت خودروی لاماری مدل ایما یک میلیارد و 543 میلیون تومان تعیین شده‌است.

همچنین دو خودروی دیگر با قیمت علی‌الحساب در سامانه یکپارچه معرفی شده‌اند. خودروی هوندا مدل ENSI با قیمت اولیه یک میلیارد و 850 میلیون تومان و لونا مدل GRE با قیمت اولیه 945 میلیون تومان در سامانه عرضه شده‌اند.

در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی برقی را چهرشنبه  تا 5 خرداد تمدید کرده‌است.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز