پراید به زیر 120 میلیون تومان سقوط کرد/ مقصد بعدی زیر 110 میلیون تومان

فعالان بازار خودرو پیش بینی می کنند با ریزش قیمت ها در بازار،  قیمت پراید که روز گذشته به زیر 120 میلیون تومان رسید طی امروز و فردا به زیر 110 میلیون تومان سقوط کند.

به گزارش کاماپرس، حالا و با پایین آمدن قیمت دلار و یورو قیمت خودرو هم سرانجام بعد از چند روز مقاومت، کاهش محسوسی داشته است. فعالان بازار خودرو زمانی که قیمت خودرو به سرعت بالا می رفت و هر روز یک قیمت جدیدی اعلام می شد، پیش بینی کرده بودند این قیمتها واقعی نیست و دچار ریزش می شود. حالا و با شروع کم شدن قیمتها با اینکه معامله ای انجام نمی شود، اما دیگر خریداری در بازار وجود ندارد و تعداد فروشندگان خودرو در بازار بیشتر از میزان تقاضای خرید است.
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل درباره کاهش قیمت خودرو و تاثیر آن بر بازار خرید و فروش گفت:« قیمت پراید که قبلاً تا 128 میلیون تومان بالا رفته بود، امروز در بازار به 117 میلیون تومان رسیده است، هم اکنون نه مراجعه کننده ای برای خرید خودرو داریم و نه معامله انجام می شود. البته در حال حاضر نیز قیمت های کاهش یافته، فقط روی کاغذ نوشته می شود و خرید و فروشی انجام نمی شود. با تداوم کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو در بازار نیز ریزشی می شود.»

نگاه فعالان بازار خودرو به بازار ارز

به گفته علیرضا پورحسنی در حال حاضر بحث دلار 26 یا 27 هزار تومانی در بازار مطرح است که اگر این رقم محقق شود قیمت خودرو در بازار کاهش چشمگیری خواهد داشت. او به فارس گفت:« قیمت سایپا 131 که در بازار تا 130 و 132 میلیون تومان بالا رفته بود در حال حاضر به 125 میلیون تومان رسیده که اگر کاهش نرخ دلار ادامه داشته باشد، قیمت این خودرو تا 115 میلیون تومان نیز پایین خواهد آمد. پژو ۴۰۵ هم ۷ تا ۸ میلیون ارزان تر شده است. کوئیک معمولی نیز که قیمت آن تا 181 میلیون تومان بالا رفته بود امروز با قیمت 172 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت کوئیک R نیز که تا 190 میلیون تومان افزایش یافته بود حالا به 180 میلیون تومان رسیده است. قیمت تیبا صندوق‌دار نیز از 157 میلیون تومان حالا به 150 میلیون تومان رسیده است و در مورد تیبا 2 نیز قیمت ها از 172 میلیون تومان به به 162 میلیون تومان رسیده است.»
این کاهش قیمتها فقط به خودروهای صفر محدود نمی شود، خودروهای دست دوم هم ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته اند.

آریاک سفر

خودروهای یک میلیارد تومانی هم ارزان شدند

قیمت خودروهای بالای یک میلیارد تومان در حال حاضر کاهش 30 میلیون تومانی داشته و فعالان بازار پیش بینی می‌کنند طی روزهای آینده در صورت ادامه روند کاهشی نرخ ارز، این میزان کاهش به 50 میلیون تومان نیز برسد. در عین حال، قیمت خودروهای مونتاژی نیز در بازار کاهش داشته به طوری که قیمت جک S5 با افت 50 میلیون تومانی به 850 میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت جیلی اکسلنت از 410 میلیون تومان به 395 میلیون تومان رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پراید به زیر 120 میلیون تومان سقوط کرد/ مقصد بعدی زیر 110 میلیون تومان

  1. ن.خ گفته:

    تا یچیز میشه مردم حمله میکنن چرا نشه 200میلیون متقاضیم هست اصن بگو سیصدبیشترم میشه تقاضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز