قیمت پراید ، پژو 206 تیپ 2 و 5 در بازار چند؟

ژیوار

با وجود رکود حاکم بر بازار خودرو و نوسان اندک قیمت ها، توان خرید خودرو در اقشار متوسط و کم درآمد بسیار کاهش یافته و  قیمت پراید هاچ بک نیز به عنوان مدل پرطرفدار ارزان ترین خودروی تولید داخل همچنان در کانال 90 میلیون تومانی قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد هر چه سیاست پیش فروش های متوالی برای پاسخگویی به تقاضای واقعی خودرو تنید، نوسان قیمت ارز و تورم پنبه کرد چرا که با وجود چند مرحله پیش فروش، قیمت خودرو در بازار خیال کاهش ندارد و پراید به عنوان یکی از شاخص های قیمتی بازار خودرو، کماکان در کانال 90 میلیونی (پراید هاچ بک) و کانال 80 میلیونی( پراید صندوق دار) ایستادگی می کند.

فروشنده خودرو در بازار بسیار کم است و خریدار کمتر

رییس اتحادیه نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودرو تهران نیز بر این باور است که تنها با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو پایین خواهد آمد. سعید موتمنی  همچنین می گوید: روند قیمت‌ها در بازار خودرو به میزان عرضه شرکت های خودروساز نیز بستگی دارد؛ چنانچه عرضه به بازار به میزان کافی صورت می‌گرفت، هیچگاه این اختلاف‌های فاحش میان قیمت‌های کارخانه و بازار ایجاد نمی‌شد. به گفته این مقام صنفی در حال حاضر فروشنده در بازار بسیار کم است و در عین حال خریدار نیز وجود ندارد.

موتمنی اظهار کرد: افرادی که خودرو صفر از کارخانه تحویل گرفته اند یا دارندگان خودروهای مدل پائین تر،  با کوچکترین نوسان نرخ ارز، خودروهای خود را به امید قیمت‌های بالاتر نمی‌فروشند و بسیاری از خریداران نیز با توجه به افزایش قیمت‌ها توان خرید ندارند و یا از خرید اجتناب می‌کنند و به همین دلیل خرید و فروش در بازار به شدت کاهش یافته است؛ مگر افرادی که نیاز فوری به خودرو داشته باشند که تعداد آن‌ها نیز بسیار محدود است.

دریان سفر امید

قیمت های خارج از دسترس برای بسیاری از اقشار جامعه

نگاهی به قیمت‌ خودروهای پرتیراژ در بازار حکایت از آن دارد که خرید خودرو برای بسیاری از اقشار جامعه غیرممکن شده است.

در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، خودروی پرتقاضای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان معامله می شود و پس از آن پژو ۲۰۶ صندوقدار است که با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان گران‌ترین خودروهای بازار هستند.

ضمنا در بازار هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی دیگر از محصولات پرتقاضای بازار خودرو ۱۶۹ میلیون تومان قیمت دارد و پژو پارس سال به قیمت ۱۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵GLX و سمند LX نیز نیز به ترتیب ۱۵۱ میلیون و ۱۵۲ میلیون تومان قیمت  گذاری می شوند.

در گروه محصولات شرکت سایپا نیز هر دستگاه خودرو تیبا ۹۷ میلیون تومان و تیبا ۲ نیز ۱۱۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و ساینا نیز ۱۱۲ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

ضمنا قیمت پراید هاچ بک (سایپا ۱۱۱) ۹۵ میلیون تومان، قیمت پراید صندوق دار (سایپا ۱۳۱) حدود ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سایپا ۱۳۲ نیز که کمتر در بازار موجود است، ۸۴ میلیون تومان معامله می شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز