قیمت نان چقدر گران می‌شود؟

لست سکند

نانوا‌ها ناراضی هستند، آنها معتقدند هزینه‌هایی مثل آب، برق، گاز، بیمه، حمل آرد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، به همین دلیل پخت نان با قیمتهای مصوب اصلا صرف نمی کند.

به گزارش کاماپرس، در ادامه گرانی های چند ماه اخیر، ممکن است قیمت نان هم افزایش پیدا کند. قیمت آرد هیچ تغییری نکرده است، اما هزینه های پخت نان به گفته نانواها حدود ۴۰ درصد بیشتر شده است. نانواها معتقدند با قیمت های مصوب نان نمی توانند از پس هزینه های پخت به خصوص هزینه های حمل و نقل آرد بر بیایند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران درباره وضعیت قیمت آرد و نان در نانوایی‌ها می گوید:« دو نوع آرد داریم؛ اولی آرد یارانه‌ای به قیمت هر کیلوگرم ۶۰۰ تومان است که برای نان‌هایی مثل تافتون، لواش و… مورد استفاده قرار می‌گیرد و دومی آرد یارانه‌ای ۹۰۰ تومانی است که برای نان‌های بربری و سنگک از آن استفاده می‌شود.

در گذشته به آرد یارانه‌ای نوع دوم، آزاد می‌گفتند که اگر قیمت تمام آن شده ۹۰۰ تومان بود، نان را طبق همان قیمت عرضه می‌کردند. در حال حاضر که قیمت گندم بالا رفته و هر کیلوگرم ۲ هزار و ۹۰۰ تومان شده است، دولت برای هر کیلو از این آرد، یارانه ۲ هزار تومانی می‌پردازد.»

راز آسمان پایتخت

فعلا هر گونه گرانی تخلف است

او درباره افزایش قیمت نان می گوید:« قیمت نان تغییری نکرده، اما نانوایی‌ها از قیمت‌ها بسیار گله مند هستند، چون علی رغم اینکه قیمت آرد تغییری نکرده، هزینه‌های پخت نان ۴۰ درصد افزایش داشته است و در دو سال گذشته هیچ افزایش قیمت نانی اتفاق نیفتاده است.

  • برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نانوایان درخواست جدی برای افزایش قیمت نان دارند، ما هم این موضوع را آنالیز کرده‌ایم، اما به دلیل اینکه وزارت صمت می‌خواهد برای تمام کشور تصمیم جدیدی بگیرد، ما نمی‌توانیم در استان قیمت را تغییر دهیم. به دلایلی که گفته شد برخی از نانوایی‌ها یا اندازه چانه را کم می‌کنند و یا افزایش قیمت خودسرانه در قیمت می‌دهند که البته این موضوع بیشتر در نانوایی‌های سنگک و بربری دیده می‌شود که به دلیل تفاوت در خرید آن‌ها از کارخانه‌های مختلف است.»

عسگری در پایان به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« امسال قیمت آرد به کیلویی ۴ هزار تومان رسیده که اگر افزایش قیمت انجام نشود، ما شاهد انحراف آرد خواهیم بود. یعنی برخی از نانوایی‌ها برای تأمین هزینه بخشی از آرد را پخت می‌کنند و بخشی دیگر را به طور آزاد به فروش می‌رسانند که این کار تخلف است.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز