قیمت موتور سیکلت های معمولی هم نجومی شد

درحالی که افزایش قیمت خودرو طی هفته های گذشته تیتر یک رسانه ها شده است اما بررسی تحولات بازار موتورسیکلت نشان می دهد که قیمت ها در این بازار هم به صورت چراغ خاموش رشد نجومی داشته و خریداران در برخی موارد با افزایش 4 برابری قیمت ها مواجه شده اند.
به گزارش کاماپرس، البته حرف وحدیث درباره افزایش قیمت موتورسیکلت ضد و نقیض است، برخی فروشندگان از رشد قیمت فقط در موتورسیکلت های با حجم بالا و لوکس خارجی می گویند، در مقابل عده ای از جهش قیمت ارزانترین موتور ایرانی یعنی هوندا 125 و رسیدن قیمت آن از 5 میلیون تومان به 19 میلیون تومان خبر می دهند.
محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم‌ یدکی ، معتقد است که یکی از علت های افزایش قیمت موتور عدم عرضه به بازار است، او می گوید: موتور سیکلت هایی که در بازار وجود دارند افزایش قیمت زیادی نداشته و موتورسیکلت های حجم بالای ۲۵۰ سی سی افزایش قیمت داشته است.

بازار موتورسیکلت تحت تاثیر وارد نشدن موتور از هند!

خادم منصوری با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز بر بازار موتورسیکلت تاثیرگذار است، تصریح می کند: این امر سبب می‌شود که قدرت خرید و تولید کاهش پیدا کند، ما از کشور هند موتورسیکلت خریداری می‌کنیم که شرایط تحریم‌ها باعث شده که این خرید به حداقل برسد.
اما بهمن ضیاء مقدم دبیر انجمن وارکنندگان موتورسیکلت ایران هم درباره رشد قیمت موتور سیکلت در بازار، به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: افزایش قیمت موتور باید منطقی صورت بگیرد، یکی از دلایل افزایش قیمت موتورسیکلت، افزایش نرخ ارز است که در حال حاضر این وسیله حمل و نقل با نرخ ارز آزاد وارد می شود.
ناگفته نماند که موتورسیکلت را به چهار گروه تقسیم‌بندی کرد، گروه نخست با حجم موتور ١٢٥ سی‌سی با رنج قیمتی ٧ میلیون تا ٢٠ میلیون تومان؛ گروه دوم، موتورسیکلت‌هایی با حجم موتور ١٣٥ تا ٢٠٠ سی‌سی و رنج قیمتی حداقل ٢٠ تا ٤٠ میلیون تومان،گروه سوم موتورسیکلت‌ها، با حجم موتور ٢٥٠ سی‌سی و قیمت بین ٤٠ میلیون تا ١٠٠ میلیون تومان و در آخر گروه چهارم موتورسیکلت‌ها که حجم موتوری بیش از ٢٥٠ تا ١١٠٠ سی‌سی دارند و قیمت آن‌ها از ١٠٠‌میلیون تومان شروع می‌شود و به ٢٠٠ میلیون تومان هم می‌رسد.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “قیمت موتور سیکلت های معمولی هم نجومی شد

  1. محمد گفته:

    با بالا رفتن نجومی قیمت موتور سیکلت .هرکس توانست از موتور های اسقاطی سود میکند.وهرچه موتور مزایده است که تا سال ۹۷ کسی نگاه نمیکرد برای خودش بازار داغی دارد.اگر در این میان قیمت موتور به سال ۹۷ برگردد حتماا بازار بسیار داغ از انواع موتور سیکلت خواهیم داشت.گرچه در این مملکت چیزی که گران شود دیگه آیه هم نازل شود ارزان نمیشود.و بیشتر مسبب این اوضاع مردمان هستند که در گرانی حاضرند موتور هندا ۵ میلیونی را به قیمت ۲۰ میلیون بخرند.اگر بازار موتور دست دوم حفظ میکردیم ودور موتور نو وخشک نمیرفتیم حتماا قیمت ها برمیگشت به اجباری به سال ۹۷.

  2. محمد گفته:

    وقتی مردم موتور نو نخرن کارخانه ها مجبور به دپو کردن موتور میشن.این باعث میشه قیمت موتور رو ارزان تر بدن البته چندماه طول میکشه شاید یکسال.برای خودمان هم شده موتور خشک نخریم تا تکلیف روشن شود.کجای دنیا یک موتور پول یک ماشین هست.نه نظارتی نه کارخانه درستی نه موتورهای درستی.اگر به سال ۹۷ برگردیم بازار داغ موتور رونق پیدا میکنه اگر اینجور پیش بره خود به خود کارخانه ها اعلام ورشکستگی میکنن ومجبورن موتور رو به قیمت سال ۹۷ بدن.
    مردم مقصر هستن وبیشتر دستگاه حکومتی ودولت

  3. سید ابوالفضل مهدوی گفته:

    همه اجناس تقریبا پنج برابر شده از سال 93تاالان ولی قیمت موتور دو میلیونی در سال 93الان شده 25میلیون یعنی قیمت موتور 12برابر شده خاک بر سر این مملکت خرتوخر
    مردم بدبخت بیچاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز