قیمت موبایل کاهشی شد ؛ پرفروش ترین مدل ها چند قیمتند؟

برخلاف پیش‌بینی فعالان، قیمت‌ها در بازار موبایل روندی کاهشی پیدا کرده‌اند که دلیل آن را می‌توان افت تقاضا دانست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از همشهری، در حالی که پیش‌بینی شده بود نیمه دوم سال تقاضا و قیمت در بازار موبایل افزایشی می‌شود اما با این حال و برخلاف پیش‌بینی‌ها، بازار موبایل در حال حاضر کاهش قیمت به دنبال افت تقاضا را تجربه می‌کند.

به گفته یکی از فروشندگان بازار موبایل کاهش شدید تقاضا طی 2 ماه گذشته بسیاری را وادار به کاهش قیمت گوشی های موبایل کرده است.

میثم غنی‌زاده، فعال اقتصادی، با اشاره به افزایش شدید قیمت موبایل در یک سال اخیر اظهار کرد: کاهش قدرت خرید مردم، افزایش قیمت موبایل، حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها همچنین اوضاع اخیر جامعه را می‌توان از عوامل رکود بازار موبایل نام برد.

آریاک سفر

کالاهای سرمایه‌ای در ایران در سال‌های اخیر نشان دادند که به شدت به نرخ ارز وابسته هستند ولی رکود بسیار سنگین اخیر در بازار موبایل به حدی بوده که نتوانسته قیمت این محصول را افزایش دهد.  موبایل در هفته‌های گذشته مسیر خود را از دلار جدا کرده و با وجود افزایش 10 درصدی نرخ ارز، قیمت موبایل نه تنها افزایش نداشته، کاهشی نیز شده است.

کاهش قیمت گوشی‌ های موبایل چه میزان بوده است؟

به گفته فعالان بازار، قیمت موبایل 5 تا 10 درصد کاهش یافته؛ گوشی‌های معمولی حدود 100 تا 200 هزارتومان و گوشی‌های پرچمدار نیز شامل کاهش قیمتی حدود 1.5 میلیون تومان شده‌اند. البته درباره گوشی‌های آیفون نیز بحث رجیستری آیفون 14 در میان است اما با این حال این گوشی‌ها نیز کاهش قیمت داشته‌اند به طور مثال گوشی موبایل آیفون 13 پرومکس از 58 میلیون تومان به 56 میلیون و 400 هزارتومان رسیده است.

البته نکته قابل ذکر آن است که افزایش قیمت در مقاطع مختلف به خصوص با وجود شرایط رکود نیز سبب افت تقاضا شده است. در تابستان امسال در حالی‌که خرید و فروش کاهشی شده بود اما همچنان قیمت‌ها رو به رشد بودند که فعالان بازار دلیل آن را بار روانی عدم تخصیص ارز به واردات بیان کرده‌اند.

قیمت پرفروش ترین گوشی‌های موجود در بازار

قیمت گوشی‌ها در بازار موبایل کاهشی شده تا جایی که پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ همچون آ 13 از 4 میلیون و 500 هزارتومان تا 5 میلیون و 500 هزارتومان و گوشی آ23 از 5میلیون و 500 هزارتومان تا 6 میلیون و 500 هزارتومان عرضه می‌شوند.

البته گوشی آ23 در بازار از 8 میلیون و  300 هزار تومان تا 9 میلیون و 400 هزارتومان قیمت دارد و سامسونگ آ53 نیز با قیمت 11 میلیون و 200 هزارتومان به فروش می‌رسد.

مدل پرطرفدار شیائومی نوت 11 حدود 7 میلیون و 200 هزارتومان تا 7 میلیون و 700 هزارتومان قیمت دارد و نوت 11 معمولی نیز با قیمت 5 میلیون تومان فروخته می‌شود.

از پرفروش‌ترین‌های اپل نیز می‌توان آیفون 13 را نام برد که نات‌اکتیو آن قیمتی برابر با 38 تا 39 میلیون تومان دارد درحالی‌که اکتیو همین مدل 37 میلیون و 500 هزارتومان عرضه می‌شود. گفتنی است آیفون 13 پرو نیز دیگر پرطرفدار برند اپل است که حدود 54 میلیون و 500 هزارتومان تا 55 میلیون تومان قیمت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : اپلسامسونگشیائومی
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز