قیمت طلا به این 3 دلیل کاهش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر سه عامل انتخابات آمریکا، تقویت شاخص دلار و مشخص نشدن سرانجام بسته محرک های اقتصادی آمریکا با کاهش مواجه شده است.

به گزارش کاماپرس، اونس جهانی طلا در حال ارسال سیگنال های کاهشی مستمر به بازار سکه و طلای ایران است و این سیگنال ها در صورت نادیده گرفته شدن می تواند پیامدهای ریزشی ناگهانی در بازار ایران ایجاد کند.

هر چه طلای داخلی در برابر کاهش قیمت اونس جهانی مقاومت بیشتری کند، در حباب آن دمیده خواهد شد و تخلیه ناگهانی این حباب می تواند سرمایه گذاران را غافلگیر کند.

افت 5 دلاری طلا

فارس گزارش کرده است که در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 5 دلار کاهش نسبت به روزهای گذشته به قیمت 1871.4 دلار معامله شد. بر اساس این گزارش قیمت فلز زرد در کمترین زمان 1859.2 دلار و در بیشترین زمان 1885.7 دلار به فروش رفت.

آریاک سفر

به این ترتیب قیمت امروز این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 25.9 دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته 384 دلار افزایش نشان می‌دهد.

نقره هم ارزان تر شد

شایان ذکر است در گروه سایر فلزات گرانبها نیز روند قیمت ها کاهشی بوده و نقره با کاهش اندک 4 سنتی نسبت به روز گذشته به قیمت 23.38 دلار به فروش رفت. سایر فلزات گرانبها همچون پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم کاهش‌هایی به ترتیب 16 ،41 و 500 دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز نوشت امروز قیمت طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار افت کرد.

امروز ارزش دلار به بیشترین میزان دو هفته گذشته رسید و باعث شد قیمت طلا به کمترین میزان یک ماه گذشته نزول کند. همچنین تا امروز هنوز شفافیتی در زمینه توافق محرک‌های اقتصادی آمریکا حاصل نشده است.

از سوی دیگر نگرانی‌هایی در مورد افزایش مبتلایان به کووید 19 و نیز ابهاماتی در زمینه انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا همه باعث شد تا قیمت فلز زرد کاهش یابد.

قیمت طلای آتی هم امروز 3 دهم درصد افت داشت و به قیمت 1873.5 دلار معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز