قیمت طلا روز 28 اردیبهشت 1401 / بازگشت نرخ سکه به کانال 13 میلیونی

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری با کاهش 10 هزار و 100 تومانی مواجه شد و به مرز یک میلیون و 353 هزار و 600 تومان رسید. نرخ سکه هم در مقایسه با روز قبل کاهش 0.43 درصدی را تجربه کرد و به مرز 13 میلیون و 940 هزار تومانی رسید. ریزش همزمان نرخ دلار و اونس باعث حکم فرمایی شرایط نزولی در بازار طلا و سکه شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ سکه از کانال 14 میلیون تومانی صرف نظر کرد و بار دیگر به محدوده 13 میلیونی رسید. به این ترتیب حباب سکه بار دیگر کاهش پیدا کرد. از دیدگاه فنی سکه حمایت سنگین 13 میلیون و 800 هزار تومانی را دارد. در صورتی که این فلزگرانبها حمایت مذکور را از دست بدهد به سرعت به مرزهای پایین قیمتی نزول می‌کند. از دیدگاه تحلیل فنی حتی امکان نزول سکه به مرز 13 میلیون تومانی هم وجود دارد. به نظر تحلیگران، معامله گران بازار دلار و اونس را با دقت تحت نظر دارند و سپس با توجه به شرایط این دو بخش اقدام به معامله می‌کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

علت دیگر کاهش نرخ سکه

همانطور که گفته شد، به نظر نرخ اونس هم در کاهش قیمت طلا و سکه موثر بوده است. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز گذشته 0.14 درصد دیگر کم شده و در محدوده هزار و 819 دلاری قرار دارد. ریسک بازارهای مالی مجددا بالا رفته و همین امر سبب شده تا بار دیگر سرمایه گذاران به بازار دلار توجه بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه گویا موارد ابتلا به ویروس کرونا مجددا در چین بالا رفته و احتمالا این موضوع موجب وضع محدودیت‌های کرونایی جدید و اختلال در روند تجارت جهانی خواهد شد. همه این موارد روی کاهش قیمت اونس موثر است.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با سکه پارسیان

سکه پارسیان دارای وزن ثابت نیست و از لحاظ عیار هم با سکه‌های تمام، نیم و ربع تفاوت دارد. این سکه با وزن 500 یا 750 سوت یا یک گرم و 250 سوت به بازار عرضه شد. عیار این سکه 18 است. این سکه به دلیل رشد قابل توجه قیمت طلا، در بازار طلا و سکه ورود پیدا کرد تا عمده مردم قدرت خرید داشته باشند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز