قیمت طلا در آستانه شکستن رکورد گرانی 9 ساله

قیمت طلا در بازار جهانی طی معاملات روز جمعه به مرز 1900 دلار رسید و در آستانه شکست رکورد 9 ساله خود قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس، اقبال سرمایه گذاران به خرید طلا که عمده دلیل آن نگرانی از تعمیق رکود اقتصاد جهان در پی کرونا است، کماکان ادامه دارد. انتظار می رفت اخبار امیدبخشی که در روزهای اخیر درباره نزدیک شدن تحقیقات واکسن کرونا به مراحل نهایی و تولید عملیاتی واکسن منتشر شده بود سرمایه گذاران را تاحدودی به چشم انداز اقتصاد جهان دلگرم کند و از شدت تمایل آنها به خرید دارایی های امن همچون طلا بکاهد اما روند معاملات نشان می دهد این انتظار محقق نشده است.

بنابه اعلام ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۸۹ دلار و ۲۴ سنت است. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۸۹۷ دلار و ۱۶ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۸۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

قیمتها از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از چهار درصد رشد کرده و طلا در مسیر طولانیترین روند افزایشی از اواخر سال ۲۰۱۱ تاکنون قرار گرفته است.

ضعف دلار به گرانی طلا کمک کرد

آریاک سفر

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از رشد قیمت طلا حمایت کرد، ضعف شاخص دلار آمریکا بود که نزدیک به پایینترین حد خود در دو سال اخیر ایستاد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا ممکن است حمایت در محدوده ۱۸۸۰ دلار را تست کند.

مطالب مرتبط را بخوانید:

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و در ۹۰۶ دلار و ۴۱ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۱۴۲ دلار و ۲۵ سنت رسید.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت طلا در آستانه شکستن رکورد گرانی 9 ساله

  1. محمد گفته:

    واقعا تا کجا این وضعیت میخاد پیش بره خیانکاران کشور رو اعدام کنید
    حقوق کارگر به ریال هست ولی خرج به دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز