قیمت طلا با ریزش 11 هزار دلاری بیت کوین صعودی شد

در حالی که سرمایه گذاران بیت کوین خود را برای ریزش تدریجی این رمز ارز آماده کرده بودند بیت کوین با سقوط آزاد شدید آنها را غافلگیر کرد و قیمت طلا روی مدار گرانی قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس، سنگین ترین ریزش روزانه بیت کوین با یک سقوط سهمگین 11 هزار دلاری رقم خورد. سرمایه گذارانی که بیت کوین را در اوج قیمت 58 هزار دلاری خریداری کرده بودند به سرعت بیش از 23/5 درصد از سرمایه خود را از دست دادند.

برخی کارشناسان و فعالان بازار رمز ارزها پیش از این هشدار داده بودند که قیمت بیت کوین یک ریزش بسیار شدید در پیش دارد که حتی می تواند دامنه قیمت این رمز ارز را به 9 هزار دلار برساند. اگر این پیش بینی به حقیقت بدل شود سرمایه گذاران بیت کوین با زیان سنگین 85 درصدی مواجه می شوند و در ایران نیز سرمایه های فراوانی به هیچ تبدیل خواهد شد.

یکی از عواملی که ریزش بیت کوین را جلو انداخت توئیت های ضد و نقیض ایلان ماسک بود که طی هفته های اخیر به شدت از بیت کوین دفاع می کرد اما چند روز قبل ناگهان تغییر موضع داد و اعلام کرد قیمت فعلی بیت کوین حبابی است.

طلا به ریزش بیت کوین واکنش مثبت نشان داد

آریاک سفر

پیش بینی می شود با فروکش کردن تب بیت کوین سرمایه گذاران بار دیگر به کالاهای سرمایه ای سنتی همچون طلا روی خوش نشان دهند و قیمت طلا در بازارهای جهانی و به دنبال آن در بازار داخلی صعوی شود.

طبق آخرین اخبار هر اونس طلا، امروز سه شنبه 5 اسنفدماه به ۱,۸۱۲ دلار رسیده و افزایش ۰.۷۶ درصدی را تجربه کرده است. در بازار داخلی نیز هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۱.۴۶ درصدی، از ۱,۰۷۱,۹۰۰ (یک میلیون و هفتاد و یک هزار و نهصد ) تومان به ۱,۰۸۷,۸۰۰ (یک میلیون و هشتاد و هفت هزار و هشتصد ) تومان رسید.

شایان ذکر است؛ مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۸۰ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۹.۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.

 

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز