قیمت طلا بالا رفت؛ نرخ سکه پایین آمد!

لست سکند

امروز با وجود کاهش نرخ دلار، قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز قبل 0.33 درصد بالاتر رفت و در محدوده 1 میلیون و 315 هزار و 500 تومانی معامله شد. اما نرخ سکه مجددا خلاف قیمت هر گرم طلا حرکت کرد و با کاهش 66 هزار تومانی نسبت به روز شنبه، در محدوده 14 میلیون و 273 تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ اونس برخلاف دلار رشد پیدا کرد و نسبت به دو روز قبل 0.15 درصد بالاتر رفت. هم اکنون قیمت اونس به مرز هزار و 647 دلاری رسیده است. با این حال برخی نسبت به این رشد قیمتی امیدوار نیستند. حتی از لحاظ تحلیل تکنیکالی، ریزش قیمت اونس در روز جمعه باعث کاهش مجدد قیمت طلا خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

این روزها قیمت سکه به شدت به نرخ دلار توجه دارد. هم اکنون نرخ نیم سکه نسبت به دو روز پیش 0.31 درصد کاهش پیدا کرده و در محدوده 8 میلیون تومانی قرار گرفته است. قیمت ربع سکه در مقایسه با شنبه 0.24 درصد افت داشته و در مرز 5 میلیونی معامله می‌شود. نرخ سکه گرمی نسبت به دو روز قبل تغییری نداشته و در همان محدوده 2 میلیون و 954 هزار تومانی قرار دارد.

حباب مانع اصلی رشد نرخ سکه

هم اکنون فاصله ارزش ذاتی و قیمت معاملاتی سکه بسیار زیاد است و برخی معامله گران معتقدند یکی از دلایل عدم رشد نرخ سکه همین موضوع است. در حال حاضر حباب سکه حول و حوش 17 درصد بوده و یک عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. تا جایی که برخی فعالان و معامله گران از حباب سکه به عنوان گره بازار این فلزگرانبها و وضعیت قرمز یاد می‌کنند. با این حال هنوز برخی معتقدند نمی‌توان رفتار این فلزگرانبها را پیش بینی کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز