قیمت طلای جهانی اندکی کاهش یافت

لست سکند

قیمت جهانی طلا در معاملات بازارهای جهانی در روز پنجشنبه افزایش نداشت با این حال این ثبات چندان طولانی نخواهد بود.

به گزارش کاماپرس، در طی روزهای گذشته بازار جهانی طلا نوسانات زیادی را بخاطر تبعات سنگین اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا تجربه کرده است. تعطیلی اقتصادهای بزرگ جهان به دنبال پاندمی کرونا ترس و وحشت را به بازارهای جهانی خرید و فروش طلا کشاند به طوری که با هر خبر امیدوارکننده از ساخت واکسن این ویروس کشنده تغییراتی در تعیین قیمت جهانی این فلز گران‌بها مشاهده شده است.

در همین راستا روز چهارشنبه به پس از انکه یک وبسایت اخبار پزشکی در آمریکا خوشبینی های اولیه ساخت واکسن کووید 19 را ناکافی اعلام کرد بار دیگر قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کرد اما با گذشت یک روز به دنبال خبرهای دلگرم کننده از بهبود اقتصادهای بزرگ دنیا و خوشبینی از کاهش قرنطینه‌های خانگی و کاهش ترس از رکود اقتصادی قیمت جهانی طلا از صعود باز ماند.

بنا به اعلام ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۷۳۸ دلار و ۹۷ سنت رسید.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۷۴۰ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بازارهای سهام جهان و قیمتهای نفت شب گذشته به امید احیای سریع اقتصاد از رکودی که پس از شیوع پاندمی ویروس کرونا گریبانگیرش شده است، صعود کردند.

راز آسمان پایتخت

تاثیر ساخت واکسن کرونا بر قیمت جهانی طلا

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا در این باره گفت: همچنان حس خوش‌بینی نسبت به احتمال ساخت یک واکسن برای بیماری کووید ۱۹ وجود دارد و صحبتها درباره کاهش محدودیتهای قرنطینه و رشد اقتصادی به تدریج بیشتر می‌شود. اما هنوز اتفاق بزرگی روی نداده است در غیر این صورت شاهد سقوط طلا به پایین مرز ۱۷۰۰ دلار بودیم.

شایان ذکر است قیمت طلا در بازار داخلی نیز روز پنجشنبه نسبت به روز قبل نوسان چندانی نداشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز