قیمت سکه کاهشی نمی شود؟

قیمت‌ طلا امروز با افزایش 2 هزار و 600 تومانی نسبت به یک‌شنبه، 1 میلیون و 149 هزار و 300 تومان شد. سکه هم نسبت به دو روز پیش رشد قیمتی 24 هزار تومانی داشت و به مرز 11 میلیون و 888 هزار تومان رسید. تاکنون نزول 30 دلاری قیمت طلای جهانی هم نتوانسته قیمت سکه را به مرزهای پایین‌تر از نرخ 11 میلیون و 800 هزار تومان برساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه با وجود افت نرخ اونس طلای جهانی اتفاق نیفتاد و برخلاف پیش بینی‌ها به دامنه 11 میلیون و 700 هزار تومان نرسید. به گفته کارشناسان بازار طلای داخلی، عدم کاهش قیمتی سکه با وجود افت نرخ یکی از حمایتگرهای مهم آن، نشان دهنده محکم شدن کف قیمتی این فلز گرانبها در بازار داخلی است. البته ممکن است این تقویت نرخ کف طلای داخلی به علت رشد قیمت دلار در دو روز پیش هم اتفاق افتاده باشد.

آریاک سفر

تغییر انتظارات در بازار ارز و افزایش جسارت‌ها در خرید دلار باعث شده تا رفتار سکه بازان نیز تغییرات عمده‌ای کند. با این حال طبق نظر کارشناسان، وضعیت سکه از لحاظ ارزش ذاتی همچنان به گونه‌ای نیست که امکان شکستن سقف 12 میلیون و 200 هزار تومانی و افزایش قیمت را داشته باشد. ارزش ذاتی سکه حتی با ثبات قیمت دلار در مرز 27 هزار و 800 تومانی، به نرخ 11 میلیون و 500 هزار تومان هم نمی‌رسد.

اونس طلا منتظر اعلام سیاست‌های جدید پولی

به نظر قیمت طلای جهانی هم تا پایان هفته در همین محدوده کنونی باقی بماند و تغییرات چندانی را به ثبت نرساند. شاید شوک اصلی به این بازار در پی سخنرانی‌های چند روز آینده رئیس فدرال رزرو و ریاست بانک مرکزی اروپا در رابطه با سیاست‌های پولی و برنامه‌های اشتغال اتفاق بیفتد. اثرات این سخنرانی‌ها طی هفته آتی به بازار طلای جهانی منتقل خواهد شد و روند حرکت قیمتی این فلز گرانبها را مشخص خواهد کرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز