قیمت سکه هنوز 800 هزار تومان حباب دارد

درحالی که قیمت سکه در روزهای گذشته نزولی بوده، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است که قیمت سکه حباب 800 هزار تومانی دارد.

به گزارش کاماپرس، همگام با کنترل بازار ارز و کاهش قیمت دلار از روز یکشنبه، بازار سکه و طلا هم به این موضوع واکنش نشان داد و شاهد روند کاهشی قیمت سکه و طلا بودیم.
بررسی ها نشان می دهد که در آخرین روزهای فروردین ماه قیمت سکه به مرز 6 میلیون تومان رسیده بود و در اواخر تیر ماه سکه وارد کانال 11 میلیون تومان شده بود تا اینکه از 29 تیر ماه روند صعودی ارز تغییر کرد و نزولی شد، افت نرخ دلار بر بازار سکه هم تاثیر گذاشت و قیمت آن را کاهشی کرد.
ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت فعلی بازار سکه و طلا داخلی می گوید: متاسفانه قیمت سکه همچنان بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان با قیمت طلا فاصله دارد؛ امیدوار هستیم با اتفاقاتی که برای کنترل بازار ارز افتاده است، این بحث حباب و فاصله قیمتی نیز کم شود.
او ادامه می دهد: چون سکه، فلز طلا و از جنس طلاست، باید به همان قیمت طلا با اندک اختلاف ۴۰ تا نهایت ۱۰۰ هزار تومانی به دلیل حق ضرب باشد و مابقی به تعبیر ما اضافه است و باید برداشته ‌شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه می دهد: ارز که از التهاب ۲۵ هزار تومانی خود فاصله گرفت و اکنون در محدوده ۲۲ هزار تومان قرار گرفته است، به تبع قیمت طلا هم که به بیش از یک میلیون تومان به ازای هر گرم رسیده بود، در محدوده ۹۶۷ هزار تومان قرار گرفت.

بازار سکه تحت تاثیر تقاضا

به گزارش ایسنا، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید می کند: بحث تقاضاها هم وجود دارد؛ اینکه گاهی می‌بینیم نوسان شدت می‌گیرد، بی‌تاثیر از اثر تقاضا نیست اما اصل و دلیل اولیه قیمت انس جهانی و مهم‌تر نرخ ارز در بازار است که اگر کنترل شود، طبیعتا قیمت طلا و سکه هم، هم‌تراز با آن‌ها پیش می رود.
او پیش‌بینی می کند: چنانچه همین شیوه‌ی اتخاذ شده برای کنترل بازار ارز در دو روز اخیر، ادامه دار باشد، طبیعتا آرامش بیشتری در صنعت طلا و بازار آن و همچنین دادوستدها وجود خواهد داشت.

آریاک سفر

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز