قیمت روز موبایل 12 مرداد 1401 / بحران در بازار گوشی نرخ ها را بالا برد

لست سکند

این روزها بازار موبایل در سردرگمی و آشفتگی به سر می‌برد، اما این آشفتگی‌ها چه تاثیری بر لیست قیمت گوشی ها دارند؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در هفته‌های اخیر، کشاکش میان بانک مرکزی، وزارت صمت، گمرک و واردکنندگان گوشی موبایل، واردات موبایل به کشور را دچار چالش کرده است، به گونه‌ای که مدتی تمامی موبایل‌های وارداتی در کمرگ مانده‌اند.

آنچه این چالش‌ها را به وجود آورده، تغییرات کد تعرفه گمرکی کالای موبایل است. شرکت‌های واردکننده موبایل پس از تغییر کد تعرفه‌های موبایل، موظف هستند که سفارش‌ها را بر اساس کد تعرفه کالای جدید انجام دهند، درحالی که آن‌ها پیش از این تغییرات برخی کالاها را وارد کرده‌اند و حتی اجازه ویرایش کدهای تعرفه کالا به آن‌ها داده نشده است!

بانک مرکزی هم مدعی است نامه‌ای از وزارت صمت مبنی بر تغییرات پیش آمده و وزارت صمت نیز می‌گوید تمامی کارها را انجام داده است. این شرایط باعث شده است تا در روزهای اخیر، هیچ موبایلی به بازار تزریق نشود و ادامه دار شدن آن نیز به بازار آسیب جدی می‌رساند.

راز آسمان پایتخت

پس از پیگیری‌هایی که باعث شد امکان ویرایش کدهای تعرفه ایجاد شود نیز، بازهم ترخیص کالاها انجام نمی‌شود چرا که کدهای تعرفه کالا در بانک مرکزی به‌روز رسانی نمی‌شود. یعنی بانک مرکزی هم به واردکنندگان «کد ساتا» نمی‌دهد تا کالاهایشان را ترخیص کنند؛ در حالی که برای ترخیص کالا از گمرک باید حتما کد ساتا به گمرک ارائه شود.

با وجود پیگیری‌های شرکت‌های واردکننده موبایل، این ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی کماکان ادامه دارد و مشکلی که احتمالا می‌تواند طی یک روز و با هماهنگی بیشتر حل شود، باعث افزایش اندک قیمت موبایل در بازار کشور شده است چرا که فروشندگان خرد نیز متوجه کمبود تزریق موبایل به بازار شده‌اند.

از این رو، در روزهای اخیر و احتمالا روزهای آتی، قیمت گوشی روند صعودی را طی خواهد کرد. این افزایش در لیست قیمت گوشی موبایل به این دلیل است که از طرفی، کالاها وارد نمی‌شوند و بازار در کمبود به سر می‌برد و از سوی دیگر، شرکت‌های واردکننده نمی‌توانند کالایی را وارد کنند و دستشان از ترخیص گمرک کوتاه است!

همه این‌ها می‌تواند تبدیل به بحرانی برای بازار موبایل شود که در نهایت خریدار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لیست قیمت گوشی های پرفروش بازار

در این بحبوحه اما، باغ کالا موبایل را با تخفیف عرضه می‌کند. مدل های مختلف موبایل در باغ کالا با تخفیف ارائه می‌شود و همچنین با وجود کمبود موبایل در بازار و ناموجود شدن اجناس، اکثر مدل های موبایل در آن، موجود و قابل سفارش هستند. در ادامه لیست قیمت گوشی های پرفروش بازار را مشاهده می‌کنید؛

انتهای پیام

مرتبط با : باغ کالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز