قیمت روز آهن آلات 26 مرداد 1401 / قیمت ورق آلومینیوم چگونه تولید می‌شود؟

لست سکند

ورق فلزی، ورق‌های نازکی هستند که کاربردهای متنوعی دارند. ورق آلومینیوم، نوعی از ورق‌های فلزی است که در نتیجه فشار آوردن به آلومینیوم خام و غلطک آن است. از جمله عوامل مستقیم موثر بر قیمت ورق آلومینیوم نیز می‌توان به چرخه عرضه و تقاضا در بازار اشاره کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، زمانی که سنگ آلومینیوم از معدن استخراج و در دمای بالا، تصفیه می‌شود، پودر سفیدی به دست می‌آید که از ترکیب آن با برق و کربن فلز آلومینیوم تولید می‌شود. سپس این فلز مایع بسته به نوع کاربرد نهایی آن به انواع مختلف شمش یا آلیاژ تبدیل می شود.

ورق های آلومینیوم به دو دسته ضخیم و نازک تقسیم می شوند. ورق های آلومینیومی ضخیم‌تر از 25 میکرومتر در برابر اکسیژن و آب غیرقابل نفوذ هستند. فویل های نازک‌تر به دلیل وجود سوراخ های کوچک ایجاد شده توسط فرآیند تولید، کمی نفوذ پذیر می‌شوند.

هنگام تولید ورق آلومینیوم در مرحله فشار نهایی، دو ورق به طور همزمان نورد می‌شوند و ضخامت‌سنج را در هنگام ورود به غلتک‌ها دو برابر می‌کنند و در نتیجه زمانی که ورق‌ها از هم جدا می‌شوند، یک سمت ورق آلومینیوم مات و سطح دیگر آن براق است.

راز آسمان پایتخت

کاربرد ورق آلومینیوم چیست؟

ورق آلومینیوم بسیار سبک است و در نتیجه، قیمتی مقرون به صرفه‌ دارد. همچنین در عین سبک بودن، برای کاربردهای ساختمانی قدرت بالایی دارد. مقاومت این نوع ورق در برابر خوردگی و رطوبت هم بالاست. دیگر ویژگی ورق آلومینیوم این است که به راحتی قابل شکل گیری و با دمای نسبتا کم قابل استفاده است. ورق آلومینیوم به محیط زیست نیز خدمت می‌کند و با ماندگاری طولانی مدت از اثرات محیط زیستی می‌کاهد. در نتیجه تمامی این ویژگی‌ها، ورق آلومینیوم برای استفاده در قوطی‌های نوشیدنی، ظرف غذا و سایر محصولات روزمره مناسب است.

قیمت ورق آلومینیوم، در عین حال که این روزها عموم محصولات آهنی با کاهش قیمت همراه بوده‌اند، از 93 هزار تومان به 95 هزار تومان رسیده و گران شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز